پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توزیع چهار هزار ماسک بین مددجویان بهزیستی مازندران

0

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی بهزیستی مازندران، دکتر فرزاد گوهردهی با بیان اینکه  هیچ یک از مددجویان بهزیستی تا کنون به ویروس کرونا مبتلا نشدند ، افزود: تاکنون اقلام بهداشتی در میان مددجویان بهزیستی از جمله معلولان ، زنان سرپرست خانواد و کودکار کار و خیابانی توزیع شده است. 

وی افزود: تاکنون یک هزار و ۵۵۸  بسته بهداشتی هم در میان مددجویان بهزیستی توزیع شد. 

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: تاکنون بهزیستی مازندران با جلب حمایت های خیرین ۸۲۲ سبد غذایی برای مددجویان تهیه کرد و وجه نقد برای خرید سبدغذای به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

وی به آموزش مستقیم پیشگیری از ابتلا ویروس کرونا به بیش از ۲ هزار مددجوی بهزیستی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۴۳۹ نفر کودکان مناطق حاشیه ، کودکان کار و خیابانی بودند. 

مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین از تهیه برنامه های آموزشی غیر مستقیم برای دیگر مددجویان بهزیستی اشاه کرد که به صورت مجازی ارائه می شود. 

گوهردهی خدمات اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: مراکز اورژانس اجتماعی به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مددجویان هستند. 

وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی و سامانه تلفنی ۱۲۳ علاوه بر ارائه مشاوره تلفنی و  اطلاع رسانی در خصوص روش های پیشگیری از ابتلا به کرونا،  اقدامات گسترده ای به صورت حضوری برای کودکان کار و خیابانی و مناطق در معرض آسیب در دستور کار دارد.

گوهر دهی با اشاره به بخشنامه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و آلودگی ناشی از آن در بین کودکان کار خیابانی و نیز مناطق حاشیه نشین افزود : از شروع ابلاغ بخشنامه تاکنون کارشناسان اورژانس اجتماعی در بین این گروه های آسیب پذیر  حضور یافته و با ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی تلاش کردند از شیوع گسترده  این ویروس در میان گروه هایی که  احتمال ابتلا به ویروس در آنها  بیش از سایرین وجود دارد جلوگیری کنند.

در استان مازندران حدود ۲۴۵ هزار نفر تحت پوش بهزیستی هستند که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر مستمری بگیر می باشند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.