پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توزیع مستقیم ۱۱۶ تن انواع کود در بخش کشاورزی مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران از توزیع مستقیم ۱۱۶ تن انواع کود در بخش کشاورزی مازندران خبر داد.

رضا افراسیابی با بیان اینکه کودهای کشاورزی شامل ازته، فسفاته و پتاسه برای بخش کشاورزی مازندران بوده که به صورت مستقیم توزیع شد، اظهار کرد:  کاهش هزینه های مرتبط با توزیع از مزیت های اصلی توزیع مستقیم کود به شمار می‌رود.

توزیع نهاده رایگان برای مبارزه با مگس میوه در باغات بابل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از توزیع نهاده رایگان برای مدیریت و کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای در این شهرستان خبر داد و گفت: این نهاده‌ها شامل تله مکفیلد به همراه فرمون جلب کننده جهت ردیابی در ۱۷ هکتار، ۳۷ لیتر پروتئین هیدرولیزات برای بیت اسپری ۲۰ هکتار و مالاتیون و دیپترکس جهت کاور اسپری ۲۶ هکتار باغ بود.

محسن آهنگری با بیان اینکه در توزیع این نهاده یارانه‌ای به باغداران پیشرو و باغدارانی که اقدام به شناسنامه‌دار کردن باغ کردند توجه ویژه می‌شود، گفت: این شهرستان دارای ۲۴ هزار و ۳۵۵ هکتار اراضی باغی با تولید  ۷۱۰ هزار و ۶۲۳ تن محصول از شهرستان های تأثیر گذار در تولید محصولات باغی استان مازندران بوده و در تولید پرتقال رتبه اول استان را دارد.

افزایش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از افزایش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی در این شهرستان در ۳ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: جوجه‌ریزی توسط مرغداران گوشتی شهرستان در سه ماهه نخست سال جاری به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه رسید.

عبداله رحیمی خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای ۱۶۴ واحد مرغداری گوشتی فعال و ۱۷ واحد مرغ مادر است.

توزیع ۵۶۰ تن سبوس بین دامداران نوشهری

جواد محمودی، مدیر جهاد کشاورزی‌ نوشهر از توزیع ۵۶۲ تن سبوس یارانه‌دار بین بهره‌برداران شهرستان نوشهر در ۳ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: این نهاده دامی از طریق شرکت‌های تعاونی توزیع نهاده‌های دامی با نظارت معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بین دامداران این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر با بیان اینکه سبوس منبع غذایی پر انرژی برای دام است و در کنار وعده های غذایی از خوراک مختلف، از سبوس نیز به عنوان یک مکمل استفاده می شود، گفت: این نهاده ها توسط ۶ کارگزار توزیع نهاده تحت پوشش تشکل‌های دامپروری و اتحادیه دامداران و کارخانه خوراک دام مازندران در این شهرستان توزیع شد.

توزیع ۱۸ تن گوشت گرم قرمز تنظیم بازاری در ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از توزیع بیش از ۱۸ تن گوشت گرم گوساله در این شهرستان در اعیاد قربان تا غدیر خبر داد و گفت: در این ایام گشت روزانه کارشناسان تنظیم بازار این مدیریت از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه کننده گوشت گوساله گرم و رصد و پایش قیمت مرغ در سطح شهر ساری برای آرامش و ثبات در بازار و رفاه حال شهروندان انجام شد.

سید اسماعیل علوی اضافه کرد: نمودار جوجه‌ریزی در این شهرستان برای تامین گوشت مرغ با افزایش ۵۷ درصدی، روند صعودی دارد.

توزیع ‌۳۷۸ تن کالای اساسی تنظیم بازاری در آمل

مهرداد فولاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از توزیع ۳۷۸ تن انواع کالاهای اساسی تنظیم بازاری با قیمت مصوب شامل مرغ، گوشت قرمز، شکر و غیره از طریق مباشران عمده و خرده در شهرستان آمل در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: این کالاهای تنظیم بازاری که با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار شهرستان توزیع شد، شامل ۵۲  تن مرغ منجمد، ۱۳ تن گوشت گوساله منجمد، ۷  تن گوشت گوساله گرم، ۲۰ تن گوشت گوسفند منجمد، ۱۷۲ تن شکر خانوار و ۱۱۴ تن شکر ویژه واحدهای صنفی است. 

فولاد با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی وجود نداشته و حتی توزیع اقلام در مناطق روستایی نیز صورت می پذیرد، گفت: دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها در صورت نیاز می توانند جهت توزیع ثابت و سیار اقلام در سطح روستاها به بخش تنظیم بازار مدیریت جهاد کشاورزی آمل مراجعه کنند.

توزیع ۴۰۰۰ تریکو کارت بین کشاورزان نکایی 

مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: برای مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه‌خوار برنج در طرح تولید برنج سالم به روش مدیریت تلفیقی محصول (ICM) ۴۰۰۰ عدد تریکوکارت حاوی زنبور تریکوگراما طی ۲ مرحله بین شالیکاران این شهرستان در حال توزیع است.

سعید صمدی زرینی با بیان اینکه این کار با هدف کنترل بیولوژیک کرم ساقه‌خوار برنج در ۲۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان زنبور تریکوگراما طی ۲ مرحله انجام شد، تصریح کرد: برای هر هکتار اراضی شالیزاری ۱۰۰ عدد تریکوکارت با همکاری مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان تحویل کشاورزان می‌شود.

وی افزود: مبارزه بیولوژیکی بخشی از روش مدیریت تلفیقی محصول است که در آن بجای سموم شیمیایی خطرناک و آلایندۀ خاک، آب و محیط زیست از یک موجود زنده (حشرات مفید) برای کنترل آفات استفاده شده و بر این اساس زنبور تریکوگراما برای مبارزه بیولوژیکی با آفت ساقه‌خوار برنج و پارازیت دستجات تخم این آفت در مقطع زمانی مناسب در شالیزارها رهاسازی می‌شوند. 

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.