پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه زوج‌های نیازمند طرح «قرار دوازدهم» در آمل

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل، از توزیع حدود ۱۰۰ بسته معیشتی و ۲۲ سری کمک جهیزیه در قالب اجرای طرح «قرار دوازدهم» بین نیازمندان در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی ۱۴ مرداد درحاشیه آیین اهدای ۲۲ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند آملی درمرکزفرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) این شهرستان گفت: این بسته‌های کمک‌معیشتی با همکاری کانون خدمت رضوی آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) و خادمان افتخاری این مجموعه و نیز پشتیبانی برخی گروه‌های خیریه شهرستان تامین و در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش هر بسته کمک معیشتی با ۱۶ قلم خوراکی بیش از ۱۰ میلیون ریال است، ابراز کرد: طرح «قرار دوازدهم» به نام و یاد امام زمان‌(عج) در روز دوازدهم هر ماه نتیجه تلاش مهدی یاوران را به ثمر نشانده و به محرومان و افراد کم‌برخوردار خدماتی ارائه می‌کند.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل همچنین به تهیه ۲۲ سری کمک جهیزیه با همکاری مراکزخیریه تحت پوشش این اداره اشاره کرد و گفت: هر سری شامل ۸ قلم کالای اساسی که جهیزیه‌ها از کالاهای ایرانی و باکیفیت درمجموع به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد ریال با قیمت تولید کارخانه ای خرید و به زوج های کم برخوردار برای شروع زندگی مشترک آنها تحویل داده شد.

حجت الاسلام بهرامی، با بیان اینکه طرح «قرار دوازدهم» از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ همزمان در بیشترمناطق کشور با هدف ترویج فرهنگ انفاق و خدمت به نیابت و یاد و نام امام دوازدهم (عج) اجرایی شده است، تصریح کرد: دراجرای این طرح محوریت تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی است اما تهیه و توزیع جهیزیه، آزادی زندانیان، توزیع کتاب و اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تشویق خیران در راستای کمک به تامین مایحتاج زندگی افراد نیازمند و نیز امر تسهیل ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه، کمک هزینه خرید مسکن در دستور کار قرار دارد، یادآورشد، اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل با همکاری مراکزخیریه وخیران بنا دارد، در طرح «قرار دوازدهم» به نام و یاد امام زمان‌ (عج) در روز دوازدهم هر ماه این خدمت ویژه را به مردم وجامعه هدف مورد نظر انجام دهد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.