پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

توجه دولت به تولیدات کشاورزی مازندران ضروری است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عباس علی رضایی امروز در مراسم افتتاح واحد دو هزار تنی پرورش مرغ گوشتی ساری اظهار داشت: مهم‌ترین فاکتور اقتصادی که دولت به آن تأکید کرده، مردمی شدن اقتصاد بوده که اقداماتی در این زمینه طی این سالها انجام شده است.

وی افزود: مردم می‌توانند با توجه به درونی کردن اقتصاد، افزایش گردش مالی در داخل، افزایش تقاضا برای محصولات داخلی و تلاش در جهت توسعه‌ی نوآوری و کارآفرینی، امکان افزایش درآمد سرانه را فراهم و موجبات انباشت سرمایه، افزایش سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری در بخش‌های اقتصادی را ایجاد کنند.

فرماندار ساری با تأکید بر اهمیت بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی، تصریح کرد: باید در کنار توسعه‌ بخش‌های صنعتی، ارتباط مناسبی بین بخش‌های چهارگانه اقتصاد از جمله کشاورزی، صنعت و معدن، نفت و خدمات وجود داشته باشد.

رضایی با اشاره به مزیت بالای استان در تولیدات بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: چنانچه تولیدکنندگان این بخش از الزامات فرآیند توسعه مانند یکپارچه‌سازی، یکجاسازی و ایجاد تنوع عمودی محصولات کشاورزی، تلاش کنند، توسعه‌ بخش کشاورزی می‌تواند به بومی کردن توسعه‌ صنعتی و تولید بر اساس نیاز بازار در بخش صنعت کمک کرده و امکان اقتصادی کردن واحدهای متوسط در بخش صنعت را فراهم کند.

وی به شرایط اقلیمی و استراتژیک مازندران اشاره کرد و افزود: ظرفیت بالایی در تولید محصولات و تبدیل به محصول نهایی قابل‌عرضه در بازار و نیز جایگزین کردن این محصولات به‌جای واردات باهدف تقویت بنیه عرضه محصولات غذایی در مرکز استان مازندران وجود دارد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.