پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تنها دانشگاه دولتی آمل با کمبود فضای آموزشی مواجه است

0

به گزارش خبرنگار مهر، پرفسور داوود دومیری گنجی چهارشنبه‌شب در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه تخصصی فناوری نوین شهرستان آمل به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی در این شهرستان سال ۱۳۹۴ با حکم وزیر علوم فعالیت‌های آموزشی خود را در ۳۰۰ متر فضای آموزشی در سه طبقه آغاز کرد و کمبود فضای آموزشی یکی از دغدغه‌های جدی مدیریت این واحد دانشگاهی است.

وی شمار دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد این واحد دانشگاهی را حدود ۱۶۵۰ نفر اعلام و اضافه کرد: این وضعیت حداقل ۶۰۰ تا ۸۰۰ دانشجو بیش از فضای فیزیکی موجود دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که انتظار هست مسئولان استانی و شهرستانی نسبت به فراهم کردن تمهیدات لازم برای تأمین اعتبارهای لازم برای ساخت ساختمان جدید دانشگاه در محل جدید ساختمان در حال ساخت دانشکده دامپزشکی این دانشگاه حمایت‌های جدی وهمه جانبه ای داشته باشند.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل بابیان اینکه جایگاه علمی این دانشگاه به لحاظ در اختیار داشتن نخبگان برجسته استانی در قالب اعضای هیأت علمی و اساتید آموزشی ممتاز است، افزود: باوجود در اختیار داشتن زمین حدود دو ونیم هکتاری در منطقه کلاصفا در شمال آمل، می‌توان با اختصاص اعتبارهای ملی واستانی، شرایط بهتری برای ارتقا تنها دانشگاه دولتی شهرستان آمل بهره‌برداری کرد.

مراحل پایانی ساخت تنها دانشکده دامپزشکی شمال کشور در آمل

پرفسور دومیری گنجی، همچنین به پیشرفت حدود ۸۰ درصد در طرح ملی ساختمان جدید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین در منطقه کلاصفا اشاره کرد و گفت: این دانشکده با زیربنای ۵ هزار مترمربع در ۵ طبقه در حال ساخت است و تاکنون ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بابیان اینکه دانشکده دامپزشکی آمل تنها دانشکده تخصصی در سطح شمال کشور مطرح است، تصریح کرد، در صورت تخصیص به‌موقع اعتبار حدود ۵ میلیارد تومانی، پیش‌بینی می‌شود، این دانشکده حداقل تا قبل از شروع ترم دوم سال تحصیلی پیش رو در بهمن‌ماه افتتاح شود.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با اشاره به اینکه حدود ۴۵۰ نفر از دانشجویان زیرپوشش این دانشگاه در رشته‌های مختلف دامپزشکی در دانشکده دامپزشکی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد، خوشبختانه بیشتر دانشجویان فارغ‌التحصیل این رشته دربازارکارجذب شدند و این مهم نشان می‌دهد که وجود دانشکده دامپزشکی به‌عنوان تنها دانشکده درسطح شمال کشور موردنیاز و حیاتی هست.

تعامل دانشگاه فناوری‌های نوین آمل با ۳ دانشگاه معتبر اروپایی

پرفسوردومیری گنجی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با مدیران ۳ دانشگاه معتبر اروپایی اشاره کرد وادامه داد، دانشگاه‌های بلفرد فرانسه، باری سوئیس و پیزا ایتالیا تفاهم‌نامه‌های همکاری مبادله و ارتباط بین دانشگاهی برقرار است و دو نفر از اساتید این دانشگاه اکنون در بلفرد فرانسه وباری سوئیس حضور دارند.

وی ابراز امیدواری کرد، که با افزایش سطح تعاملات علمی و آموزشی و تقویت آن به‌زودی شرایط انتقال و تحصیل دانشجویان خارجی نیز در دانشگاه تخصصی آمل فراهم خواهد شد.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل همچنین در بخش دیگری به توانمندی‌های بالای اساتید نخبه این دانشگاه در تهیه وتولید ونیز چاپ مقاله‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: بااین‌وجود هم‌اکنون قراردادهای پژوهشی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان توسط اساتید این دانشگاه در حوزه‌های مختلف با مراکز تولیدی و صنعتی استان در حال انجام است.

کد خبر 4958029
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.