پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تملیک ۲۰۰۰ واحد تولیدی توسط بانکها پارسال در کشور

0

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دین پرست ظهر دوشنبه در جلسه بررسی واحدهای زیرمجموعه تأمین اجتماعی (شستا) در سطح ملی اشاره کرد و اظهار داشت: چهار واحد نیمه تمام زیرمجموعه شستا در استان مازندران وجود دارد و رئیس جمهور نیز دستورات لازم را صادر کرده است.

وی با اعلام اینکه واحدهایی که قابلیت حمایت دارند باید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شوند، خاطرنشان کرد: این کارگروه محل چانه زنی نیست و باید تمام مصوبات آن توسط بانک‌ها و دستگاه‌ها اجرا شود؛ در جنگ اقتصادی به سر می بریم و باید مصوبات این کارگروه اجرایی شود.

دین پرست به مصوبه اخیر سران قوا در خصوص حمایت از تولید نیز اشاره کرد و گفت: ۵ مصوبه‌ای که در ستاد ملی تسهیل از سران قوا درخواست شده بود، به تأیید رسیده که به ستاد تسهیل اجازه داده شده از هرگونه اقدامی که منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شود، فارغ از هر قانون و بخشنامه‌ای اقدام کند.

وی تفویض اختیار را در راستای تسهیل امور ضروری دانست و تصریح کرد: تاکنون ۱۷۳ مورد اختیار تفویض شده و بیش از ۳۰۰ مورد نیز در حال بررسی است.

به گفته وی، سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ واحدتولیدی در کشور توسط بانک‌ها تملیک شد تعداد آن در مازندران ۱۷۰ واحد تولیدی بود که در حال حاضر به ۱۵۰ واحد رسیده است و دولت تمام تلاش خود را برای بازگشت واحدهای تولیدی انجام می‌دهد.

دین پرست گفت: مازندران ۴ طرح در حوزه نفت و پتروشیمی دارد که در کشور بیش از ۱۰۰ مورد نیمه تمام بوده و رئیس جمهور دستورات لازم را داده است.

وی از راه اندازی ستاد استانی مبارزه با احتکار در راستای تنظیم بازار استان‌ها خبر داد و گفت: سال گذشته چهار سند همکاری میان وزارت کشور و با اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون امضا شده اما اکثر استان‌ها استفاده لازم را از این ظرفیت اقتصادی وزارت کشور نکرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از نحوه فعالیت بانک‌های خصوصی نیز انتقاد کرد و افزود: برخی از بانک‌های خصوصی خود را تافته جدا بافته می‌دانند، حال آن که همه باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.