پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تمام کوچه‌های نوشهر تا سال 1400 آسفالت می‌شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، جمیله هاشمی پنجشنبه شب درباره آخرین وضعیت پروژه نیروگاه زباله‌سوز که هفته گذشته با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهری به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت،اظهار کرد: برای این نیروگاه تاکنون حدود ۱۱۲ میلیارد تومان هزینه شد که ۲۶ میلیارد تومان آن از برکات سفر مقام معظم رهبری تأمین بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر تملک زمین مشجر در تقاطع هلستان را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و گفت: زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع به تملک شهرداری درآمد که هم سرانه فضای سبز نوشهر افزایش پیدا کرد و نیز دارای امکانات تفریحی، فرهنگی و ورزشی و ظرفیت‌ بالقوه در ایجاد آرامش برای شهروندان و گردشگران خواهد بود.

وی پل درون شهری «ماشلک» را یکی از محورهای اصلی ورود و خروج به این شهر دانست و تصریح کرد: کم عرض بودن این پل، گره ترافیکی ایجاد کرده است که در ایام تعطیلات نوروز و تابستان به اوج خودش می‌رسد.

هاشمی ادامه داد: پل ماشلک قدمتی ۶۰ ساله دارد و در واقع عمر مفید خودش را از دست داده است که احداث پل جدید گره و معضل ترافیکی را باز می‌کند و این از مطالبه به حق نه تنها مردم آن منطقه، بلکه کل شهرستان است که برآوردهای لازم  برای احداث این پل اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی را می‌طلبد که در این زمینه نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبار و ردیف بودجه استانی قول مساعدت دادند.

وی عنوان کرد: در شهری با جمعیت نزدیک به ۵۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌‌کنیم که بیش از ۵ هزار نفر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند ولی کمترین امکانات برای کودکان وجود ندارد و فقط پارک شهر با حداقل امکانات در اختیار کودکان قرار دارد که در این‌باره با تلاش شورا و شهرداری نوشهر و با جذب سرمایه‌گذار در منطقه سیترا، شهر بازی کودک در دو بخش سرپوشیده و باز که تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز دارد در حال احداث است.

رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر از خرید خودروی بالابر هیدرولیک ۳۲ متری آتش‌نشانی خبر داد و افزود: این خودرو به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از منابع سفر مقام معظم رهبری تأمین و برای خدمت‌رسانی به شهروندان در مواقع مدیریت بحران و اطفاء حریق در ساختمان‌های مرتفع است که تا ۱۰ طبقه را پوشش می‌دهد.

هاشمی با اشاره به اینکه خیابان ۱۶ متری شورا که حدود ۹۵۰ متر طول دارد و از کمربندی و پشت آتش‌نشانی شروع و تا فردوسی و گردکل ادامه دارد،گفت: در حال حاضر در مرحله دیوار‌چینی است و از هفته آینده جاده‌سازی آن نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ با اعتبار یک میلیارد تومان۱۳ کوچه و در سال گذشته با اعتبار ۳ میلیارد تومان ۵۱ کوچه آسفالت شد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز با اعتبار ۴ میلیارد تومان ۲۳ کوچه آسفالت شدند و همچنان آسفالت کوچه‌ها ادامه دارد و تا سال ۱۴۰۰ کوچه‌های خاکی در نوشهر نخواهیم داشت.

  /۸۶۰۱۹/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.