پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تمام مدارس کشور تا پایان سال به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند/ اتصال کامل تمام روستاها به اینترنت تا پایان شهریور

0

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، امیر محمدزاده‌لاجوردی روز جمعه در آیین بازدید از روند اجرای طرح فیبر نوری و اتصال آزمایشی هنرستان زنده یادقربانی شهر پالوجده چالوس ضمن بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم وزارت ارتباطات تصمیم بر آغاز پروره فیبر نوری منزل، کسب و کار را در دستور کار قرار داده بود، اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت سیزدهم شرایط استفاده ۲۰ میلیون خانوار در کشور زیر پوشش مبتنی بر فیبر نوری فراهم خواهد شد.

وی افزود: در کشورهای دیگر این کار بین ۸ تا ۱۰ سال زمان می برد اما در این دولت تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید.

محمدزاده‌لاجوردی ضمن بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در انتهای سال گذشته ۳ میلیون پورت (درگاه مجازی) در اختیار مردم قرار گرفت، اظهار کرد: در امسال ۱۰ میلیون و در انتهای سال ۱۴۰۳ نیز ۲۰ میلیون پورت پوشش در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی به شهر چالوس به عنوان شهر برتر و برگزیده که پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری را دارد اشاره و بیان کرد: یکی از تصمیات وزارت ارتباطات‌ اتصال مدارس، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و به صورت کاملا رایگان به فیبر نوری است.

 رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۳۰ هزار مدرسه تا شهریور امسال به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند، گفت: ۶۰ هزار مدرسه تا انتهای سال ۱۴۰۲ و تمامی مدارس که حدود ۱۰۰ هزار مدرسه است، به اینترنت پر سرعت متصل خواهد شد که سرعت آن بیش ۱۰۰ برابر سرعت موجود است.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن فیلتر و اینترنت با سرعت مناسب یکی از موضوعات مهم است، گفت: لازم هست علاوه بر شهر چالوس روستاها و سایر شهرهای تابعه شهرستان نیز توسعه به مواضات انجام شود.

محمدزاده‌لاجوردی به اتصال کامل تمام روستاها به اینترنت تا پایان شهریور ماه اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی و کمک اپراتورها تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان تا پایان شهریور به اینترنت وصل خواهند شد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه اوپراتورهای منتخب از لحاظ کیفی بسیار مناسب هستند، تصریح‌کرد: وزارت ارتباطات از ابتدای دولت سیزدهم برای پوشش فیبر نوری ۲۰ میلیون خانوار برنامه‌ریزی کرد و به ازای هر شهر یک اوپراتورها مشخص شد تا پوشش را در درجه اول و سپس اتصال انجام خواهد گرفت.

پایان پیام/م/ ت 515


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.