پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تمامی جمعیت شهری ۲۱ استان کشور از گاز طبیعی برخوردارند

0

سعید مومنی شامگاه سه شنبه در حاشیه آئین بهره برداری از طرح گاز رسانی شهر آلاشت استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پوشش گازرسانی به روستاهای استان هایی که تمامی مناطق شهری آنها برخودار از گاز طبیعی هستند به بین ۹۵ تا ۹۹ درصد رسیده است.

وی از تکمیل گازرسانی به تمامی مناطق شهری سه استان دیگر هم در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: طبق برنامه، امسال به بیش از سه هزار روستا و ۴۹ شهر گازرسانی خواهد شد.

مومنی با اعلام اینکه گاز رسانی به روستاهای کشور نیز تا سال ۹۹ به اتمام می‌رسد، افزود: امسال مشکلی در ادامه گازرسانی طبق برنامه ریزی های انجام شده نداریم و صورت وضعیت‌های تعدیل پیمانکاران در بودجه سال جاری دیده شده است.

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران تحریم را در برنامه گازرسانی کشور بی تاثیر دانست و گفت: توسعه گازرسانی در دولت تدبیر و امید رشد قابل توجهی داشته و این کار سبب افزایش رفاه مردم و رشد اقتصادی در کشور نیز شد. است

وی افزود: گزارش‌های دریافتی از برخی استانداران در کشور نشان می‌دهد که با گازرسانی به روستاها خوشبختانه روند مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها آغاز شده و در حال شتاب گرفتن است.

گازرسانی به شهر کوهپایه ای آلاشت و هفت روستای همجوار با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران٬ معاون گازرسانی شرکت گاز، استاندار مازندران و جمعی از مسئولان استان به بهره برداری رسید.

عملیات گازرسانی به شهر آلاشت که در شهرستان سوادکوه واقع است و بهشت مه گرفته شهرت دارد از سال ۹۱ آغاز شد و با اجرای ۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، نصب سه ایستگاه تقلیل فشار و نصب یکهزار انشعاب به مرحله بهره برداری رسید.

برای گازرسانی به شهر آلاشت و ۴۰ روستای همجوار بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

دولت برای نصب هر علمک گاز در شهر آلاشت ۱۳ میلیون تومان هزینه کرده است در حالی که سرانه پیش بینی شده در مطالعات گازرسانی به این منطقه برای هر علمک ۶ میلیون تومان بود.

۶۹۹۰/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.