پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تماس مازندرانی‌ها با 110 بیشتر شده است

0

فرمانده انتظامی استان مازندران گفت:با اجرای طرح تجمیع خطوط 110 در استان، شاهد افزایش صحت آماری و رشد 53 درصدی تماس های شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سید محمود میرفیضی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پدیده های نابهنجار اجتماعی غالبا معلول تغییرات و آسیب های اجتماعی، توسعه و رشد فناوری ها و یا معضلات اقتصادی نظیر بیکاری، جابه جایی و یا رشد ناهمگون جمعیت است.

وی با بیان این که مازندران به دلیل برخورداری از مواهب الهی و جاذبه های گردشگری متعدد، همواره پذیرای خیل عظیمی از هموطنان از اقصی نقاط کشور در فصول مختلف سال است، تصریح کرد: این امر صرف نظر از ایجاد فرصت های اقتصادی، برخی ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی را در جامعه سبب شده است. تلاقی پدیده های ناهنجار اجتماعی منجر به بروز پدیده هایی چون جرائم و آسیب های نوپدید، تجمل گرایی و گرایشات مادی در میان اقشار مختلف مردم و به دنبال آن بروز انواع جرائم شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی در استان، فرماندهی انتظامی مازندران با تهیه و تدوین طرح هایی مناسب، جهت مقابله با این جرائم و نابسامانی ها اقدام کرده است.

فرمانده انتظامی مازندران، طرح تجمیع خطوط 110 را گامی در جهت تقویت و ارتقای امنیت عمومی دانست و یادآور شد:در چهار ماهه نخست امسال با اجرای طرح های صورت گرفته، شاهد افزایش 33 درصدی کشفیات سرقت، 44 درصدی کشفیات زورگیری، 6 درصدی کشفیات سرقت به عنف و 56 درصدی کشفیات جرائم خشن در استان بوده‌ایم، به علاوه کشف مواد مخدر در مازندران افزایش 13 درصدی داشته و کل کشفیات استان در چهار ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته 4 درصد رشد صعودی داشته است.

وی با اشاره به افزایش 22 درصدی دستگیری ها در حوزه سرقت، یادآور شد: دستگیری‌ها در حوزه های موادمخدر 9 درصد و قاچاق کالا 2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

میرفیضی از افزایش 56 درصدی تماس های عملیاتی با مرکز فوریت های پلیسی 110 با اجرای طرح تجمیع خبر داد و گفت: از زمان اجرای طرح تاکنون شاهد رشد 26 درصدی اخبار در استان بوده‌ایم، ضمن این که برابر رصدهای صورت گرفته 83 درصد از شهروندان از عملکرد پلیس 110 اعلام رضایت کرده‌اند.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.