پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تقدیر از فعالان مبارزه با مواد مخدر در مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان استانداری مازندران ظهر چهارشنبه در آئین تقدیر از ۱۶ فعال و چهره اثرگذار در امر مبارزه با مواد مخدر در ساری گفت: دستگاه‌ها و نهادها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از سو مصرف مواد مخدر باید به تکالیف خود عمل کنند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاکید کرد: ۶۰ دستگاه و نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر نقش و وظیفه دارند و ضرورت دارد به تکالیف خود عمل کنند.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و همه اقشار تاکید کرد و گفت در حوزه کشفیات با تلاش گسترده شاهد افزایش کشفیات هم در سال ۱۳۹۸ و هم در سه ماهه سال ۱۳۹۹ بودیم ولی پیشگیری و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اولویت اصلی فعالیت هاست.

استاندار بر حمایت و صیانت از بهبود یافتگان اعتیاد تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر برنامه داشته باشند و ببینند در کجا قرار دارند و تا پایان سال قرار است به کجا برسند.

حسین زادگان تاکید کرد و گفت: در حوزه کارآفرینی تمهیدات مناسبی برای کارآفرینان و بهبود یافتگان مواد مخدر در نظر گرفته شده است تا زمینه اشتغال آنان را فراهم کنند.

استاندار مازندران بر توسعه فعالیت‌های اجتماع محور برای مقابله با مواد مخدر تاکید کرد و گفت،فعالیتNA و کنگره ۶۰ و سمن‌ها و تشکل‌های مردمی حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی خوشبختانه آغاز شده و این فعالیت‌ها می‌تواند بسیار اثر بخش باشد.

وی افزود: معضل و اثرات منفی مواد مخدر باید کنترل شود و باید در مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز اداری، بازار همه باید اطلاع رسانی شود تا بتوانیم آثار زیانبار مواد مخدر را کاهش دهیم.

حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز ضرورت و مشارکت همه اقشار، سمن‌ها و گروههای مرجع در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مقابله با مواد مخدر تشریح کرد و خواستار بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا شاخص‌های سلامت و امنیت اجتماعی شد.

قابل ذکر است در این مراسم سردار میرزایی فرمانده انتظامی مازندران نیز طی سخنانی بر افزایش اقدامات مقابله‌ای و برخورد جدی با قاچاقچیان موادمخدر و سوداگران مرگ تاکید کرد. از ۱۶ چهره فعال در امر مبارزه با مواد مخدر، خانواده شهید مهدی حسن زاده جلودار، درویشی جانباز حوزه مبارزه با مواد مخدر، فعالان و تلاشگران عرصه مبارزه با مواد مخدر، بهبود یافتگان، کارآفرینان و سفیران پیشگیری از اعتیاد با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

کد خبر 4957543
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.