پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعیین مهلت ۱۰ روزه برای حل مشکل پل فرح‌آباد ساری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رئیس کل دادگستری مازندران با حضور در بخش فرح آباد شهرستان ساری، ضمن بازدید از این بخش، دستورات لازم را برای حل مشکلات موجود صادر کرد و با تعیین مهلت ۱۰ روزه خواستار حل مشکل و رفع نقص موجود در پروژه پل فرح‌آباد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران با حضور در بخش فرح آباد شهرستان ساری، ضمن بازدید از این بخش، دستورات لازم را برای حل مشکلات موجود صادر کرد.

عباس پوریانی طی بازدید صبح امروز از تالاب نفتی منطقه فرح آباد ساری اظهار کرد: حدود ۱۴ هکتار از اراضی این بخش که متعلق به شرکت آب منطقه‌ای استان است، سالهای سال بلاتکلیف باقی مانده و عده ای از افراد فرصت طلب با سندسازی مدعی مالکیت این زمین ها که جزء انفال و متعلق به دولت است، شده‌اند.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته نیز جلسات متعددی جهت تعیین تکلیف این زمین ها برگزار شده است، مقرر شد، ۱۴ هکتار زمین موجود در قالب عقد اجاره به ۲ ارگان و یک شخص حقیقی(جهت پرورش ماهی) واگذار شود تا هر یک آنها به وظیفه خود در قبال طرح مذکور عمل کنند.

پوریانی با تاکید بر لزوم صیانت و حفاظت از اراضی متعلق به دولت و انفال، تصریح کرد: در صورت عدم صیانت، قطعاً افرادی هستند که زمین‌ها را تصرف کرده و در ید غاصبانه خود قرار می‌دهند که باید اقدامات لازم برای مقابله با این موضوع صورت گیرد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران افزود: برای پیشگیری از سوء استفاده این افراد، از محل بازدید و با توجه به توافقات صورت گرفته در گذشته، مقرر شد صبح چهارشنبه ۲۳ خردادماه ۳ مجموعه مورد اشاره با حضور در شرکت آب منطقه‌ای استان مازندران، نسبت به انعقاد قرارداد اجاره اقدام و در کمترین زمان ممکن به وظایف و تکالیف خود عمل کنند.

پوریانی تاکید کرد: دادستان مرکز استان و شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز بر بحث اجرایی شدن این قرارداد نظارت خواهند داشت تا طرح موجود به بهترین شکل ممکن و در زمان مقرر اجراشود.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: باید شرط فسخ نیز در قرارداد مد نظر قرار گیرد تا در صورت عدم انجام تعهد در زمان مقرر شده، نسبت به فسخ قرارداد و محول کردن پروژه به ارگان دیگری که توانمندی انجام کار را داشته باشد، اقدام شود.

پوریانی در ادامه از پل احداث شده نیمه تمام فرح آباد به گهرباران نیز بازدید و با حضور مسئولان ذیربط، دستورات لازم را برای حل مشکلات موجود صادر کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران در این خصوص اظهار کرد: پل فرح آباد به گهرباران در سال گذشته  افتتاح شد ولی علیرغم افتتاح، راه ارتباطی این پل مسدود بوده و موجب مشکلات متعدد و نارضایتی مردم منطقه شده است؛ سوال این است که اگر این پل افتتاح شده چرا امکان استفاده از آن برای مردم وجود ندارد و اگر پل قابلیت افتتاح نداشته چرا افتتاح شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: امروز با حضور دادستان مرکز مازندران و دادستان شهرستان میاندورود، دستورات لازم در این خصوص صادر و مقرر شد ظرف حداکثر ۱۰ روز آینده، این پل افتتاح و مورد استفاده مردم منطقه قرار گیرد که این مساله جهت رفع نواقص موجود و بهره برداری از پل به پیمانکار مربوطه نیز ابلاغ شده است.

پوریانی همچنین اظهار کرد: بخشی از کار باقیمانده این پل نیز مربوط به اداره راه و شهرسازی استان مازندران است که باید طی آن نسبت به تخریب ساختمان موجود در مسیر اقدام کنند؛ البته توافقاتی نیز در این خصوص در گذشته انجام شده که متاسفانه عملیاتی و اجرایی نشده است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به صدور دستورات لازم جهت تحقق مطلب فوق الذکر، افزود: طی تماس با مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران نیز مقرر شد با مراجعه و پیگیری مسئولین اداره راه، اقدامات لازم در خصوص جابجایی لوله گاز و سایر تجهیزات مرتبط با گاز طبیعی، در اسرع وقت صورت گیرد.

پوریانی ادامه داد: حسب توافقات به عمل آمده، اداره راهداری استان نیز وظیفه دارد نسبت به تعریض جاده مذکور اقدام کند تا مردم منطقه مشکلی برای تردد نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: متاسفانه با توجه به گذشت چندین ماه از توافق مذکور، اداره راهداری استان هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده و علیرغم تذکرات متعدد به وظایف خود عمل نکرده است.

پوریانی تصریح کرد: قطعاً با ورود دادگستری استان مازندران، با مدیرانی که به وظایف و تکالیف خود عمل نکرده و مرتکب ترک فعل شوند، برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.