پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های مازندران تا پایان سال

0

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های این استان تا پایان سال خبر داد.

دکتر سیدعباس موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: مدارس و دانشگاه‌های استان مازندران تا پایان سال تعطیل خواھند بود.

وی تصریح کرد: این تعطیلی برای سفر کردن و یا پذیرائی از مسافران دیگر استان‌ھا نیست بلکه به‌منظور کاھش ترددھا و حضور در منازل جهت قطع زنجیرہ ی انتقال این ویروس ناشناخته است بنابراین ضمن تشکر از ھمکاری خوب مردم شریف و فھیم مازندران مجدد بر ماندن در منازل خصوصاً در شهرستان‌ھای غرب استان تاکید می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: اگر مردم به توصیه‌های حفاظت فردی توجه کنند و شرایط موجود را باور کنند و از رفت و آمدهای غیر ضروری بپرهیزند، می‌توان به کنترل این بیماری  امیدوار بود.

موسوی به شھروندان عزیزی که  بیماری خود را کتمان می‌کنند، گفت: این عمل موجب انتشار بیشتر ویروس و ابتلای سایر شهروندان خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور شناسائی بیماران مبتلا سامانه “خود ارزیابی احتمال ابتلا به کرونا ویروس” در دانشگاه علوم پزشکی مازندران  راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: این سامانه امکان خود ارزیابی و پیگیری از طریق سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع الکترونیک برای شهروندان  فراهم می‌کند.

موسوی بیان کرد: از مردم عزیز استان می‌خواھیم  تا با مراجعه به  سامانه خودارزیابی به آدرس http://corona.mazums.ac.ir/loginc.aspx اطلاعات شخصی خود را در این سامانه وارد کنند و با دقت به تمام سوالات خودارزیابی پاسخ دھند و براساس توصیه‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، عمل کند.

تست کرونا ۱۲۱ نفر مثبت در مازندران اعلام شد

طبق اطلاعیه ستاد اطلاع رسانی بیماری کرونا مازندران تست کرونا ۱۲۱ نفر مثبت، ۱۵ نفر  فوتی و ۱۶۳ نفر در این استان ترخیص شدند.

تا امروز تست آزمایش ۱۲۱ بیمار به کرونا ویروس در مازندران قطعی مثبت شد و همچنین تعداد ۶۰۵ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری می‌باشند.

۱۵ نفر هم تاکنون در مازندران بر اثر بیماری کرونا جان باختند.

۱۶۳ نفر از بین بیماران مشکوک به کرونا بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان‌های استان داریم. 

کرونا را شکست می‌دهیم

هر خانه یک پایگاه سلامت

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.