پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعطیلی دامنه‌دار تنها سنگ‌شکن دولتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،افزایش هزینه‌های درمانی و تعطیلی مراکز وابسته به دولتی و کم‌توجهی مدیران دانشگاه علوم پزشکی به این مراکز باعث بالا رفتن هزینه‌های درمان برای مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه در استان مازندران شده است.

 روز به روز به تعداد مراکز خصوصی در استان اضافه می‌شود به تبع آن زمینه تعطیلی یا کم‌رونقی مراکز دولتی فراهم می‌شود.

در بسیاری از مراجعات مردم به مراکز دولتی به دلیل کم‌توجهی به بیماران شاهد افزایش رضایت شخصی در مراکز دولتی هستیم که آمارهای از این دست تلاش می‌شود در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار نگیرد.

تعطیلی حدود یک ساله تنها سنگ‌شکن دولتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران جدای از اینکه بازار بخش خصوصی را داغ کرده بار هزینه سنگین درمانی را بر دوش اقشار کم‌درآمد جامعه ایجاد کرده است.

 تنها سنگ شکن دولتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال ۸۹ و همزمان با هفته دولت در ساری افتتاح شده بود پس از چند سال فعالیت حدود یک سال گذشته به دلیل خرابی از کار افتاد.

در دولت گذشته پیگیری‌ها برای راه‌اندازی این مجموعه راه به جایی نبرده و با وجود وعده از سرگیری فعالیت این مجموعه در دولت جدید  و تغییر حدود چهار ماهه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبری از بهره‌برداری مجدد این مجموعه نبوده است.

با تعطیلی این مرکز مردم به ناچار برای دریافت خدمات باید به بخش خصوصی مراجعه کنند که هزینه‌های سنگین بخش خصوصی در توان بسیاری از افراد حداقل بگیر نیست.

هزینه حدود ۱۰ میلیون تومانی بخش خصوصی برای هر وعده پذیرش از عهده مردم عادی خارج است و همین موضوع باعث نگرانی مردم نیازمند به خدمات این بخش را فراهم کرده است.

در همین ارتباط دکتر آزاده مسؤول مرکز طوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی این مجموعه اظهار کرد: همه اقدامات لازم برای از سرگیری فعالیت این سنگ‌شکن انجام شده و تنها منتظر یک وسیله مصرفی به نام «پروپ» هستیم که شرکت متولی برای در اختیار قرار دادن آن امروز و فردا می‎‌کند.

وی با اعلام اینکه پس از تماس شما رایزنی برای خرید این لوازم را از سر می‌گیرم، گفت: قول می‌دهم تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به راه‌اندازی این مجموعه اقدام شود.

آزاده با اعلام اینکه برای راه‌اندازی این مجموعه حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تاکنون هزینه شده است، افزود: رایزنی‌های لازم برای تامین قطعه مصرفی این دستگاه در دستور کار قرار گرفته و قول دادند که در روزهای آینده نسبت به راه اندازی این مجموعه اقدام شود در دانشگاه علوم پزشکی دغدغه جدی برای از سرگیری فعالیت این مجموعه ایجاد کردیم و با توجه به اینکه اقشار مختلف مردم نیاز به راه‌اندازی مجدد این مجموعه دارند تلاش مضاعفی در دستور کار قرار می‌گیرد.

 /۸۶۰۰۴/ج

 

 

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.