پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعطیلی بازار غیرقانونی فروش پرندگان وحشی در فریدونکنار برای دومین سال متوالی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریدونکنار گفت: با پیگیری‌های مستمر از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان فریدونکنار و تعامل با مسئولان شهرستان فریدونکنار اعم از فرماندار، دادستان، بخشدار و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی،اصحاب رسانه و علاقمندان به محیط زیست بازار غیرقانونی عرضه و فروش پرندگان وحشی امسال هم تعطیل است.

صمد کیانی ۶ آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این خبر اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به صورت مداوم و مستمر و هر روز در حال رصد محل بازار غیر قانونی عرضه و فروش پرندگان وحشی هستند که خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی برخرید و فروش غیر مجاز پرندگان دریافت نکردند.

کیانی افزود: باتوجه به شروع مهاجرت پرندگان در نیمه دوم سال، جلسه‌ای با مدیران استانی و اعضای شورای تامین برگزار و در صورت مشاهده  هرگونه خرید و فروش غیر قانونی پرندگان مهاجر مطابق با قانون، برخورد قضایی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: به اتفاق دادستان شهرستان از تمام دامگاه‌ها بازدید میدانی انجام گرفت که در این بازدید غیر قانونی بودن خرید و فروش پرندگان و ممنوعیت برپایی بازار را اطلاع رسانی کردیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریدونکنار گفت: باحضور بازاریان، دامگاه‌داران و اعضای شورای تامین در دفتر فرمانداری، بخشداری و امام جمعه این شهرستان نشست‌های متعددی برگزار و در تمام این نشست‌ها درخصوص ممنوعیت و عدم برپایی بازار پرندگان تاکید شد.

وی با بیان اینکه آموزش، گام مهمی در ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست است، افزود: محیط‌بانان این شهرستان به طور مستمر در مدارس و مساجد حوزه تالاب حضور یافته و درخصوص پرندگان مهاجر برای کودکان و بزرگسالان نکات آموزشی را ارائه می‌کنند.

کیانی، نصب تابلوهایی بامضامین زیست محیطی در پیرامون تالاب ازباران و لپو فریدونکنار را از اقدامات مهم در راستای تنویر افکار عمومی برشمرد.

وی از پیگیری معیشت جایگزین برای دامگاه‌داران و مجوز طرح پرنده‌نگری برای آنان خبر داد و افزود: در همین راستا جلساتی با میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی برگزار و بازدید میدانی از لپو فریدونکنار انجام شد و بحث پرنده‌نگری مطرح شده تا از ظرفیت دامگاه‌داران به عنوان ذی‌نفعان در این زمینه استفاده شود که خوشبختانه مجوز طرح پرنده ‌گری برای یکی از دامگاه‌دارن اخذ شد.

تعطیلی بازار غیرقانونی فروش پرندگان وحشی در فریدونکنار برای دومین سال متوالی

به گزارش روابط عمومی محیط زیست مازندران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریدونکنار در پایان با تاکید بر ممنوعیت سرو و طبخ پرندگان در رستوران‌ها، تصریح کرد: در بحث نظارتی ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به طور مداوم از رستوران‌ها بازدید میدانی انجام داده و ممنوعیت سرو، خرید و طبخ پرندگان مهاجر را به آنان متذکر می‌شوند.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.