پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعداد مقرری بگیران بیکاری در استان مازندران افزایش یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، کامران اصغری صبح امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک دهه ولایت و امامت و اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: رسانه‌ها نقش اساسی در تقویت فرهنگ کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جامعه دارند.

وی افزود: در حوزه اشتغال و مسائل اقتصادی به دلیل تحریم‌ها در گذشته مشکلات فراوانی داشتیم و فعالیت تولیدکنندگان اقتصادی از روال متعارف آن خارج شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه تعدیل نیروها در واحدهای تولیدی به دلیل افزایش مشکلات واحدهای اقتصادی صورت گرفته است تصریح کرد: به هر اقدام و موضوعی که سبب ایجاد اشتغال و جلوگیری از افزایش بیکاری در جامعه شود حمایت خواهیم کرد.

اصغری با بیان اینکه تلاش داریم رابطه بین کارگر و کارفرما را به صورت هدفمند تقویت کنیم، افزود: کارفرمایانی که نسبت به تکریم کارگران همت داشته مشمول تشویق شدند.

وی با اعلام اینکه تقویت سامانه کارا از اقدامات موفق وزارت کار در دولت تدبیر و امید بوده است، گفت: 12 هزار میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی و دولتی برای سامانه کارا در کشور اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه 165 میلیارد تومان تاکنون به متقاضیان تسهیلات در سامانه کارا در استان اختصاص یافته است تصریح کرد: این تسهیلات برای جویندگان کار در روستاها اثرگذار بوده است.

وی با اعلام اینکه مقرر است به‌ازای هر 75 میلیون تومان تسهیلات برای یک نفر در استان شغل ایجاد شود، افزود: در فاز نخست دو هزار و 700 نفر در روستاهای مازندران شاغل می‌شوند.

اصغری با بیان اینکه در توسعه اشتغال روستایی در مازندران برای جلوگیری از بازگشت روستاییان هدفگذاری کردیم گفت: ورودی پرونده‌ها به روابط کار نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان در سال گذشته نیز افزایش داشته است تصریح کرد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان حدود 11 هزار نفر امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

در پایان از خبرنگاران فعال در حوزه کار و رفاه اجتماعی استان مازندران تجلیل شد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.