پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصویر هوایی بسیار زیبا از چشمه سورت

تصویر زیبایی از چشمه سورت از آسمان و از فاصله ی نزدیک را خدمت شما تقدیم می کنیم.

11

 

چشمه ی سورت که در دهستان پشتکوه بخش چهاردانگه و در نزدیکی روستای اروست ، مالخواست و قلعه سر قرار دارد، دومین اثر ثبت ملی کشور بعد از قله ی دماوند می باشد. این چشمه در سال 1387 به عنوان اثر ملی ثبت و به جهانیان معرفی شد. تا کنون تصاویر زیادی از این اثر زیبا در همین پایگاه خبری چهاردانگه نیوز منتشر شده و یک تصویر ماهوواره ای هم از آن منتشر شده بود ( لینک مطلب ).

 

این بار تصویر زیبایی از این اثر از آسمان و از فاصله ی نزدیک را خدمت شما تقدیم می کنیم.

 

این تصویر که در ادامه خواهید دید توسط گروه تصویر برداری هوایی یک لحظه با مدیریت آقای فتحی و با استفاده از دوربین حرفه ای هلی کم ( Helicam ) با کیفیت Full Hd تصویر برداری شده است. آقای فتحی مدیریت محترم گروه تصویر برداری هوایی یک لحظه لطف کردند و این تصویر را با کیفیت بالا در اختیار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز قرار داده اند.

 

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.

 

soort-sat

 

 

11 نظرات
  1. اصغر بادلی می گوید

    سلام
    منطقه سورت بالغ بر 56 چشمه داره که خیلیاشون شور و خیلیاشون شیرین هستند منظورتون کدوم از این تعداد چشمه هست که همگی از روستای بادله سر چشمه می گیرند؟
    اونوقت قلعه سر نزدیکتر است یا بادله؟
    ——————————-
    سلام آقای بادلی در این تصویر کاملا مشخص شده است کدام چشمه می باشد و همگان می دانند همین چشمه سورت معروف که در نزدیکی روستای تاریخی سورت قرار دارد و اسم خود را از همین روستا گرفته و ثبت جهانی شده است و سراسر جهان آن را به خوبی می شناسند.

  2. کریمی می گوید

    از زیبایی این چشمه هرچی بگیم کم گفتیم.

    1. اصغری می گوید

      آقای بادلی مگر می‌شود چشمه از جای دیگری سرچشمه بگیرد؟ اسم چشمه رویش هست! یعنی جایی که سفره‌ی آب زیرزمینی با تراز زمین پیوند بخورد. اسم این پیوندگاه چشمه است و سرچشمه‌ی آبهای پایین‌دست می‌باشد نه اینکه خودش نیازمند سرچشمه باشد.

  3. امیر کیاسری می گوید

    با تشکر از آقای فتحی بابت ارسال تصویر کمیاب و زیبااز چشمه سورت.لازم به ذکر است که این چشمه تاریخی به اسم مازندران ثبت جهانی شده وبنده از بعضی سایتها گله دارم که این نگین چهاردانگه رو منتسب به شهرستان دامغان میدانندو پیشنهاد میکنم که آقای بادلی حتما از نزدیک ازین چشمه دیدن فرماید.

    1. اصغر بادلی می گوید

      این چشمه در نزدیکی روستای ماست و اسم آن وائو است جناب!!! اینکه چند نفر قلعه سری آنجا زمین خریده اند دلیلی بر این نمی شود که بگوییم این مکان در محدوده روستای قلعه سر است!!! خیلی ها از قلعه سر به سمنان رفته اند و خانه دارند آیا برای ساخت و ساز باید از دهیاری قلعه سر مجوز بگیرند یا شهرداری سمنان؟!!!!

      1. حامد خليلي ازني می گوید

        سلام آقای با دلی عزیز از اینکه به سایت خودتان سر می زنید بسیار سپاسگزارم. ما هنوز شما بادلی های عزیز را گرچه از نظر حوزه رسمی اداری به استان سمنان ملحق شدید، چهاردانگه ای می دانیم و به همه شما مردم با فرهنگ چهاردانگه ای که اکنون در محدوده استان سمنان زندگی می فرمایید افتخار می نماییم.( بادله کوه_ سیوپره-اگره سرخه ده) جدایی ظاهری نمی تواند جدا کننده فرهنگ مشترک طولانی شما با مردم چهاردانگه جدا نماید. قبلا مقاله مفصلی برای معرفی روستای بادله کوه در وبلاگ چهاردانگه با تاریخ کهن نوشته ام که می توانید آن را ملاحظه فرمایید – )

  4. دی می گوید

    ای کاش قدر چنین نعمت بزرگی که در منطقه محروم ما قرار داره رو بدونیم، اگه همچین جای در منطقه دیگه ای بجز چهاردانگه قرار داشت ، منبع درآمدزای برای مردم منطقه میشود، حالا ما فقط روسرودست همدیگه میزنیم ، میگیم اینجا مال روستای ماست.

  5. میلادکیاسری می گوید

    فاصله چشمه سورت تا روستای مالخواست 5 کیلومتره در حالیکه همین مسافت تا روستای بادله کوه 12 کیلومتره.فکر کنم این فاصله مکانی گویای همه چیز باشه واینو اضافه کنم که وزارت کشور تونست اراضی منطقه رو بین دو استان تقسیم کنه اما هیچ وقت نمیتونه فرهنگ غنی چهاردانگه رو جدا کنه.

    1. احمدی می گوید

      شما که اینقدر خوب بلدی متر بزنی باید به عرضتون برسونم که این چشمه نامش باداب سورت هست و در 2 کیلومتری شرق اروست هستش.
      مگر می شود یک نقطه مربوط به سه حوزه استحفاظی باشد؟
      الان مثلا من که می خوام استخر آب تو زمینم بزنم باید از کدوم دهیاری و شورا مجوز بگیرم؟؟؟؟؟؟
      لطفا برگردید و جغرافیا مطالعه بفرمایید!

    2. میلادکیاسری می گوید

      استاد پیشنهاد میکنم کل مطالب رو بخونید بعد نظر بدید.برای تعیین مسافت مکانی متراژ راه مالرو رو حساب نمیکنندبلکه راه ماشین رو مد نظره.برای مطالعه بیشتر میتوانید به کتابهای اطلس مازندران-البرز شرقی و جغرافیای دوم متوسطه رجوع کنید.

    3. اصغری می گوید

      دوستان ظاهرا سوتفاهم شده آخه هیچکدوم از ما فکر نمیکنم به واقع بودن چشمه سورت در محدوده روستای ارست شکی داشته باشه. و نزدیک ترین روستا به چشمه هم ظاهرا ارست هست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.