پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصویب کلیات طرح ساماندهی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه قرار گاه مقابله با جنگل‌خواری، زمین‌خواری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز استان باعنوان اینکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز به‌عنوان یک معضل، سال‌های سال در سطح ملی، استانی و شهرستانی موجب دغدغه مردم و مسوولان شده است، اظهار کرد: باید یک‌بار برای همیشه با خواست و عزم همگانی و اهرم قانون این موضوع مهم را حل و فصل کنیم.

وی، از تصویب کلیات طرح ساخت و ساز غیرمجاز به عنوان یک اتفاق بسیار مهم خبر داد و با اشاره به اینکه این طرح در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان مصوب خواهد شد، خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه اجرایی پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در مرحله نهایی قرار دارد و هر ساخت و سازی که در حال حاضر بصورت غیرمجاز در حال اجرا باشد، قلع و قمع می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی که در ایجاد تخلفات ساخت‌وسازهای غیرمجاز نقش داشته باشند، شناسایی و معرفی می شوند، ادامه داد: همه باید برای ایجاد فضای سالم زیست و حفظ و صیانت از منابع خدادادی و اراضی باغی و کشاورزی به‌دور از هرگونه آسیب همکاری کنند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه سیاست‌های اجرایی این طرح را باید تدوین و زمان و مجری اجرای پروژه و تعداد فازهای این پروژه بزرگ باید مشخص شود، افزود: طرح ساماندهی ساخت‌وساز غیرمجاز یک دستور از سوی رئیس جمهور است که باید اجرایی شود. در اجرای صحیح این طرح باید فازبندی‌های لازم همچون جریمه مالی، قطع آب و برق و نظایر آن اعمال شود.

حسینی‌پور تصریح کرد: یکی از بهترین پروژه های مدیریتی بدون تردید تعیین تکلیف طرح ساماندهی ساخت‌وساز غیرمجاز است و با منافع این طرح زیرساخت های استان مازندران متحول می.شود و مجازات متخلفان سبب می‌شود، سایر افراد نتوانند به چنین تخلفاتی روی آورند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه اداره کل روستایی باید با فعال کردن تمامی دهیاران و با همکاری دستگاه‌های نظارتی و دولتی اقدام لازم را در این راستا صورت دهد، تاکید کرد: باید اقدامات این بخش بنحوی باشدتا علاوه بر صیانت از جنگل‌ها و اراضی ارزشمند مازندران، هرگونه تلاش اندک برای آسیب زدن و تجاوز به انفال در این استان با اقدام قانونی و قاطع روبه‌رو شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.