پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تصمیمی درباره درختان افتاده کف جنگل های شمال گرفته نشد

0

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود منصور ظهر پنجشنبه در حاشیه نشست طرح‌های آبخیزداری در چالوس با اشاره به وجود دو دیدگاه درباره درختان افتاده در کف جنگل‌ها اظهار داشت: یک دیدگاه معتقد است وجود این درختان افتاده سبب بروز مشکلاتی مانند آفات و بیماری‌ها و یا آتش سوزی‌ها می‌شود و دیدگاه دیگر بر این عقیده است که درختان افتاده به مرور به چرخه طبیعت باز می‌گردند اما تاکنون تصمیمی درباره این درختان گرفته نشده است.

وی با تاکید براینکه در تلاش هستیم تا با نظر کارشناسی به اجماع برسیم و برای سرنوشت درختان تصمیم گیری کنیم، در حال حاضر تصمیمی در این بخش گرفته نشده است.

وی همچنین طرح تنفس جنگل را یکی از بنیادی‌ترین و ارزشمندترین اقدامات در راستای صیانت از جنگل‌های خزری و شمال بیان کرد و گفت: این قانون در قالب طرح توقف بهره برداری و اجرای طرح جایگزین در جنگل‌های شمال اجرایی شده است.

منصور با اشاره به اینکه اجرای قانون تنفس جنگل به خوبی انجام می‌شود، گفت: دولت تاکنون برای حل مشکلات نیروهای حفاظتی اقدامات خوبی داشته است.

سرپرست سازمان جنگل‌ها به وجود ۱۴۰ حوضه آبخیزداری در جنگل‌های هیرکانی اشاره کرد و گفت: طرح نیمه تفصیلی توسعه پایدار جنگل‌های شمال تا دو ماه آینده آماده می‌شود و در حال حاضر مشاوران در حال دریافت خروجی و تلفیق لایه‌های مطالعاتی طرح هستند.

وی یادآور شد: این طرح پس از نهایی شدن به ادارات منابع طبیعی در شمال ابلاغ می‌شود.

کد خبر 4913773
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.