پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشییع پیکر مطهر شهید "کریمیان" در بابلسر و بهنمیر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پیکر شهید سرافراز حجت الاسلام والمسلمین محمدامین کریمیان عصر امروز بر دستان‌مردم ولایتمدار و شهیدپرور بابلسر تشییع شد.

مردم ولایتمدار بابلسر از شهید کریمیان با گل و گلاب و اسپند استقبال کرده و تا میعادگاه عاشقان و سرای ابدی شهیدشان را تشییع می کنند.

تشییع پیکر مطهر حجت الاسلام والمسلمین‌محمدامین کریمیان عصر یکشنبه و در تاسوعای حسینی از سپاه بابلسر به سمت میدان شهدای بیت‌المقدس و اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید برگزار و سپس در شهر بهنمیر از مقابل حوزه علی ولی‌الله(ع) بهنمیر در بازارسر به سمت خیابان اصلی و سپس حاجی‌کلا برگزار شد.

پیکر پاک شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمدامین کریمیان پس از ۷ سال دوری از وطن و همزمان با تاسوعای حسینی، عصر امروز در شهرستان بابلسر از ساختمان سپاه به سمت میدان شهدای این شهرستان تشییع و سپس در گلزار شهدای حاجیکلای شهر بهنمیر به خاک سپرده شد.

شهید حجت الاسلام “محمدامین کریمیان” سال ۱۳۷۳ در روستای حاجیکلای شهر بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود.

این شهید بزرگوار پس از پایان تحصیل دوران متوسطه به قم رفت و شروع به یادگیری دروس حوزوی و طلبگی کرد.

با شروع جنگ در سوریه این روحانی شهید به لبنان رفت و در قسمت تبلیغات مشغول و دو بار از لبنان به سوریه اعزام شد.

وی سپس به قم مراجعت کرده و برای دفاع از حرم ائمه اطهار علیهم السلام به تیپ فاطمیون پیوست.

سپس از قم به سوریه اعزام شد، و سرانجام در ۲۵ خرداد سال ۱۳۹۵ در پی حمله گروه‌های تکفیری از ناحیه پا و سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و دو روز بعد به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این روحانی جوان پس از ۷ سال تفحص و محرم امسال به همراه چهار شهید دیگر مدافع حرم به وطن بازگشت و در شهر‌های مختلف تشییع و وداع شد.

 /۸۶۰۱۸/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.