پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشییع شهدای گمنام| تداوم روضه‌های پدرهای منتظر و مادرانی که آرام نخفتند

0


خبرگزاری فارس مازندران ـ زینب پورمرادی|امسال بهار زودتر از راه رسید، زیرا پرستوهای مهاجر بار دگر آمده‌اند تا در این هیاهوی زمانه جوانمردی را یادآوری کند.

قاصدان…

قاصدان دیار عشق با بال‌های زخمی و شکسته می‌آیند تا از رازهای موفقیت در آن هشت سال فراموش شده در ذهن‌ها، از نغمه‌ها و نجواهای صادقانه، از صدای توسل شبانه  بگویند تا یادمان نرود در هر مقامی که باشیم این دنیا با همه زیبایی‌هایش سرای گذر است…

بی‌نام…

این روزها عطری از شقایق‌های سوخته می‌آید تا از خاطرات شقایق‌ها و نیزارها اروند، از گردان‌ها بی‌نام، از گمنام‌های بی‌مرقد بگوید تا تصویر خاموش خاطره‌ها را یادآور باشند، آنها آمده‌اند تا دل‌های غبارزده این روزهای سخت دنیا زده را بشویند و راز و رمز بندگی را برای‌مان معنا کنند.

پلاتو…

ما جنگ را در چند پلاتوی حماسی و چند صحنه جذاب نمایشی دیده‌ایم، این روزها دیوار شهرهای مجازی بلند است که نمی‌گذارد حواس‌مان به رشادت‌های جوان ۱۷ ساله‌ای که به عملیات والفجر رفته باشد.

رمز پرواز…

این روزها حواس‌مان به اسطوره‌های‌مان نیست، همه غرق در گرانی و روزانه منتظر محتکر و مفسد هستیم که گویی رمز پرواز پرستوها و پرنده‌های عاشق را در عملیات‌ها فراموش کرده‌اند، هر چند اگر نبودید نبودند و نبودیم.

شهیدم شما غریبه‌های آشنایی هستید که بعد از چندین سال آمده‌اید تا برای‌مان سروده‌های عاشقانه و نجواهای صادقانه را تفسیر کنید، با شما لحظه‌های ناب عشق دوباره تعریف شد.

مادرت…

شهیدم اگر در لحظه‌های چشم انتظاری مادران، در زمزمه روضه‌های پدرهای منتظر می‌آمدید و برای‌شان از ماندن و تنهایی نجات، از آزادی شقایق‌ها، روایت نینوای جبهه‌ها می‌گفتید، مادرت آرام می‌خفت.

مجمع….

خدا داند که مادرت چقدر انتظار این روز را کشید، مادرم آسوده بخواب که ما جوانان مادر و پدر، خواهر و برادر شهید گمنامیم و برای‌شان مثل مادر و خواهر گریانیم برایشان طبق رسومات مجمع‌های تزیینی سر گذاشتیم.

پیشواز…

در این مراسم جوانان و نوجوانی به چشم می‌خورند که از جنگ فقط چند پلاتوی حماسی و چند صحنه جذاب برایشان تعریف شده است، گویا آنها شما را حس می‌کنند که اینگونه به پیشوازتان آمدند

در آخر می‌توانم بگویم پرستوهای زخمی حلال‌مان کنید.

آزادی…

به گزارش فارس، امروز به برکت حضور این ۲ شهید گمنام هفت زندانی سرپرست خانوار با جرائم غیرعمد به کمک خیران این منطقه آزاد شدند.

هم‌اکنون شهرستان چالوس مزین به مدفن ۴۷۳ شهید که با تدفین پیکر این ۲ شهید، شهرستان چالوس مفتخر به وجود ۱۱ تن شهید گمنام خواهد بود.

 /۳۱۴۱/ج/ی




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.