پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشکیل کارگروه ویژه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در دادستانی‌های مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، دادستان مرکز مازندران با اشاره به فوت دلخراش یک کودک نکایی دستور داد که در تمام دادستانی‌های مازندران کارگروه ویژه‌ای در خصوص جلوگیری از وقایعی این چنینی که جان مردم را به خطر می‌اندازد، تشکیل شود.

محمد کریمی ۲۴ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فوت «ضحی» دختر بچه نکایی بر اثر سگ گزیدگی که موجب تألم همگان شده است، اظهار کرد: بلافاصله پس از این موضوع، پرونده‌ای در دادستانی شهرستان نکا تشکیل و دستور رسیدگی ویژه داده شد.

وی افزود: به تمام دادستانی‌های سراسر استان مازندران دستور ویژه صادر شد تا کارگروه ویژه‌ای نیز در این خصوص تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، در سال جاری سه مورد فوتی بر اثر حمله سگ به عابران در مازندران داشتیم و به دلیل اهمیت موضوع، دادستان به عنوان مدعی العموم دستور رسیدگی داده است.

آخرین مورد سگ‌گزیدگی در شهرستان نکا بوده که «ضحی» در حال بازی با دوستانش ‌مورد حمله سگ ولگرد از ناحیه دست، پا و صورت قرار گرفت و متاسفانه با وجود بستری در بیمارستان، قربانی یک حادثه دلخراش شد.

آمار حیوان‌گزیدگی طی سال‌های اخیر در کشور با شتاب زیادی رو به افزایش است. آنطور که وزارت بهداشت اعلام کرده است‌ آمار موارد حیوان‌گزیدگی از ۱۸ هزار و ۳۰۵ مورد (با میزان بروز ۳۵ در صدهزار نفر جمعیت) در سال ۱۳۶۶ به بیش از ۳۶۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ (با میزان بروز ۱۷۷ در صدهزار نفر جمعیت) رسیده است!

همچنین تنها در سال جاری تا ۱۹ خردادماه، ۴ مورد فوتی ناشی از هاری در کشور رخ داده است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.