پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشکیل قرارگاه فرهنگی در بخش چهاردانگه به دستور امام جمعه بخش

در روز یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ جلسه ای به دعوت امام جمعه بخش چهاردانگه در دفتر حضرت حجت الاسلام والمسلمین تیموری در خصوص تشکیل قرارگاه فرهنگی در بخش چهاردانگه تشکیل شد.

0

 

به گزارش خبرنگار ایگاه خبری چهاردانگه، در روز یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ جلسه ای به دعوت امام جمعه بخش چهاردانگه در دفتر حضرت حجت الاسلام والمسلمین تیموری در خصوص تشکیل  قرارگاه فرهنگی در بخش چهاردانگه تشکیل شد.

 

امام جمعه بخش چهاردانگه در این جلسه ضمن خوش آمد گویی به مدعوین محترم در خصوص تشکیل قرارگاه فرهنگی کفت: به منظور پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است و نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است و همچنین مطالبه ایشان از ائمه جمعه در سراسر کشور  تشکیل قرار گاه منسجم فرهنگی با محوریت و فرماندهی امام جمعه ضروری است.

 

حجت الاسلام تیموری در ادامه گفت: قرارگاه یک اصطلاح نظامی است که در آن باید امور فرهنگی مختلف توسط افراد متخصص امر تصمیم گیری شود. به صورت انفرادی نمی شود در این جنگ نرم پیروز شد، بلکه چگونه دفاع کردن و چگونه حمله کردن در این امر خطیر را آموخت و به درستی به کار بست.

 

وی در ادامه گفت: ما باید این حس را داشته باشیم که در حال جنگ هستیم  و در این حالت تصمیم گیری کنیم و بایدد از جوانان متخصص در امور فرهنگی استفاده شود. همچنین چالش ها و مشکلات فرهنگی منطقه بررسی شود و سپس راه حل ها و راهکار های مقابله بحث و گفتگو شود و به صورت عملیاتی اقدام گردد.

 

سروان کردان از طرف امام جمعه به عنوان دبیر جلسه و پیگیری تشکیل چارت تخصصی قرارگاه انتخاب شد و مقرر شد تا  جلسات این قرارگاه هر دو هفته یک بار برگزار گردد.

 

در ادامه جلسه اعضا و مدعوین حاضر پیشنهاداتی دادند به شرح ذیل می باشد:

۱ – با توجه به وجود و گسترش  شبکه های اجتماعی و دسترسی آسان نوجوانان و جوانان به این ابزار و خطر مشکلات اخلاقی و اجتماعی و ایجاد شبهات دینی و مذهبی، برگزاری جلسات ویژه والدین با حضور کارشناسان در جهت آگاه سازی.

 

۲- برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی برای جوانان

 

۳ – ایجاد مشوق هایی در جهت جذب جوانان برای همکاری با پایگاه های مقاومت

 

۴ – به وجود آوردن پایگاه های مشاوره ای در سطح شهر  و بخش به منظور پاسخگویی به سوالات مهم و اساسی

 

۵ – استفاده از ائمه جماعات توانمند در مساجد جهت جذب حداکثری جوانان

 

۶ – همراهی نهاد های فرهنگی بخش و شهر با قرارگاه در جهت پیشبرد اهداف

 

۷ – استفاده از ظرفیت بسیج  در بخش چهار دانگه و شهر کیاسر

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.