پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشکیل الکترونیکی ۵۹ درصد پرونده‌های قضایی مازندران

0

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ۵۹ درصد کل پرونده‌های استان پارسال در بستر سامانه‌های قوه قضاییه به صورت تمام الکترونیک تشکیل شده و دادگستری استان از حیث تشکیل پرونده‌های بدون کاغذ در رتبه اول کشور قرار دارد.

او با بیان اینکه عملکرد دستگاه قضایی استان مازندران درباره شاخص‌های فناوری مطلوب و قابل توجه بوده است، افزود: حدود ۹۹ درصد ابلاغ ها، اخطاریه ها، دادنامه‌ها و اجرائیه‌ها دادگستری استان به صورت تمام الکترونیک بوده و فقط یک درصد ابلاغ‌ها به صورت سنتی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام اکبری گفت:در بحث انتخاب کارشناسان در محاکم قضایی از طریق قرعه کشی سیستمی و بدون دخالت کاربر، ۶۰ درصد از کل کارشناسان استان مازندران از طریق سیستم قرعه کشی و انتخاب می‌شوند.

او درباره عملکرد کلی استان مازندران در سال ۱۴۰۲ نیز افزود: موجودی اول فروردین ماه ۱۴۰۲، رقم ۱۱۷ هزار و ۹۷۶ فقره پرونده بوده و طی ۱۱ ماه امسال یک میلیون و ۱۰۲ هزار و ۶۱ فقره پرونده به حوزه‌های قضایی استان مازندران وارد و یک میلیون و ۹۳ هزار و ۲۴۵ فقره پرونده نیز مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در سال قبل، با تلاش و همت همکاران قضایی اداری، بیش از ۱۴ هزار پرونده مسن (بر اساس آخرین ورود) در محاکم قضایی استان مازندران مختومه شده است.

او افزود: رویکرد دادگستری استان مازندران مبارزه با آمارسازی‌های کاذب بوده که این مهم به طور جدی در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.