به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیر طرحهای ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در مازندران با معرفی پروژههای نیمهتمام و در دستور کار غرب استان و بیان چالشهای هر یک، به تشریح وضعیت این طرحهای عمرانی توسعهای پرداخت و اجرای آنان را موجب کاهش ترافیک در غرب مازندارن عنوان کرد.
حسن تنها، صبح امروز(۷ اردیبهشت) و در نشست فرمانداران، معاونان فرمانداران و روسای شوراهای شهرستان غرب مازندران که به میزبانی دفتر استانداری غرب مازندران در نوشهر برگزار شد، با اشاره به بخشی از پروژههای این شرکت در غرب مازندران اظهار کرد: کمربندی نوشهر، نور، رویان، محور محمود آباد تا نور و مسیر نوشهر _ چالوس تکمیل شد و فقط در تقاطع رویان پایههای پل باقی مانده است تا تکمیل شود.
تنها، با اشاره به اجرای پروژه تعریض و ساخت جاده آب پری رویان افزود: در این مسیر که ۱۱۰۰ متر از آن باقیمانده، جابجایی تیرها اگر انجام شود کار به اتمام میرسد.
وی افزود: با توجه به هزینه بالای زمین، شرکت ساخت استان وارد عمل شد تا این پروژه هرچه زودتر تکمیل شود.
مدیر حوزه طرحهای ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان مازندران با اشاره به پروژه کمربندی چالوس ابراز کرد: این مسیر سه دستگاه پل دارد که ۲ دستگاه آن ساخته شده و تنها پل نواب باقی مانده است که دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است اما به علت داشتن معارض، همچنان در حال پیگیری است.
تنها، به پروژه مهم تعریض مرزنآباد-دزدبن به طول ۱۵ کیلومتر اشاره کرد و متذکر شد: در این مسیر پنج کیلومتر بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پنج کیلومتر بعدی نیز دارای ۳۰ درصد پیشرفت است.
وی تصریح کرد: ۵ کیلومتر سوم دارای، سه تونل و سه پل است که یک تونل در حال کار بوده و پیمانکار با نیروهای خود ۲۴ ساخته فعال هستند.
این مسئول در حوزه راههای استان، با اشاره به وجود مشکلات در محور مرزنآباد به کندوان در دزدبن گفت: مشکل اصلی با اداره صنعت است که آزاد نشدن باقی مسیر از محل ماده ۹ بوده و دکهها در مسیر مشکل ساز شده است.
تنها، با بیان اینکه در طرح جدید تعداد درختانی که قطع خواهد شد کمتر خواهد بود، افزود: برای این منظور در ۶ جبهه وارد خواهیم شد و مشکلی برای پرداخت نخواهیم داشت.
وی در ادامه به پروژه مرزنآباد کلاردشت به طول ۲۰ کیلومتر اشاره کرد و یادآور شد: پنج کیلومتر این مسیر به مناقصه رفته که متاسفانه بازتاب خوبی نداشته است، البته شروع خوب بوده اما باند غربی به دلیل معارض آب و گاز ادامه نداشته است.
مدیر حوزه طرحهای ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در استان مازندران به آزادراه چالوس رامسر اشاره کرد و گفت: این پروژه بزرگ به طول ۹۰ کیلومتر خواهد بود که دارای ۱۱ کیلومتر پل و ۸ دستگاه تقاطع است.
تنها، با بیان اینکه پروژه چالوس رامسر ۷۹ کیلومتر تونل دارد، افزود: این مسیر از منطقه کوهستانی عبور میکند و قرار است سرمایهگذار از محل مصالح برداشت اقدام به ساخت جزایر در دریا کند.
وی با اشاره به اینکه آزاد راه چالوس رامسر مجوز دولت را دارد، یادآور شد: این طرح مطالعات پدافند را نیز دارد و در کنار آن مطالعات زیست محیطی را در دست اقدام دارد.
این مسئول با بیان اینکه این پروژه بزرگ نقش مهمی در کاهش ترافیک غرب مازندران دارد، هزینه احداث این آزاد راه را ۱۳۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از اعتبار در حدود ۹۰۰ میلیارد تومان برای ساخت راه کوهستانی و مابقی هزینه جزایر است.
تنها، در ادامه به مسیر تنکابن به الموت اشاره کرد و گفت: این پروژه از سال گذشته آغاز شد که بیشترین میزان پیشرفت در سمت استان قزوین است اما با پیگیری نماینده مجلس غرب مازندران، از پارسال به مدیریت استان واگذار شد؛ یعنی به عبارتی از استان قزوین جدا شدیم و در سمت مازندران در حال اجرا است که هفت کیلومتر آماده بهرهبرداری است.
وی در پایان تاکید کرد: این پروژه نیز نقش مهمی در کاهش ترافیک منطقه خواهد داشت.