پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشریح روند برگزاری امتحانات نهایی در مازندران/ برنامه‌ریزی برای برگزاری امتحان حضوری ۷۳ هزار دانش‌آموز

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا سعدی‌پور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح نحوه برگزاری امتحانات نهایی در دو مقطع کلاس نهم و دوازدهم، اظهار کرد:در سال تحصیلی جاری آموزش به صورت غیرحضوری و در قالب شبکه آموزشی دانش‌آموزی شاد و در فضای الکترونیکی برگزار شده است.

وی در ارتباط با برگزاری آزمون امتحانات نهایی، گفت: براساس رای ۹۷۷ شورای آموزش و پرورش و موافقت ستاد ملی کرونا توافق شد که که آزمون پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری در ۲۷۶ حوزه اجرا در استان مازندران همزمان با سراسر کشور به صورت حضوری برگزار شود.

سعدی‌پور اضافه کرد: امتحانات پایه نهم به جهت انتخاب رشته برای دانش‌آموزان و والدین بسیار حائز اهمیت است و باید به صورت حضوری برگزار شود.

وی دلیل  دلیل اصرار بر برگزاری آزمون حضوری ارزیابی واقع‌بینانه، سنجش حقیقی برای  انتخاب رشته دانش‌آموزان ذکر شده و گفت:  در برگزاری امتحانات غیرحضوری امکان سنجش واقعی دانش‌آموزان برای انتخاب رشته فراهم نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطر نشان کرد: با امتحان غیرحضوری امکان هدایت تحصیلی واقعی ایجاد نمی‌شود و عدالت آموزشی تا حدودی دچار خدشه می‌شود.

وی ادامه داد: ارزیابی واقعی جز با برگزاری امتحان حضوری و اقدامات تصحیح امکان‌پذیر نیست.

سعدی‌پور در ارتباط با برگزاری کیفی امتحانات، گفت: سوالات پایه نهم به صورت استانی، هماهنگ مدرسه‌ای در دو شیفت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سوالات مقطع دوازدهم به صورت کشوری و هماهنگ در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تعداد دانش‌آموزان پایه نهم که امتحان حضوری می‌دهند را ۴۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: نزدیک ۳۲ هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.

وی در ارتباط با دانش‌آموزانی که بنا به هر دلیل نتوانند در امتحانات شرکت کنند، افزود: عدم حضور دانش‌آموزان در امتحانات به منزله غیبت تلقی شده و نمره صفر لحاظ می‌شود،در صورت ارائه مستندات کافی از این دانش‌آموزان غائب در شهریورماه امتحان نهایی گرفته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره عدم دسترسی برخی از دانش‌آموزان به مباحث درسی، گفت: امکانات آموزشی به چهار شیوه در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای تعدادی از دانش‌آموزان که فاقد امکانات آموزشی داشتند ۲۲ هزار ابزار الکترونیکی تهیه کردیم.

سعدی‌پور یادآور شد: در نقاطی که امکان دسترسی به اینترنت وجود نداشته بسته‌های آموزشی به صورت الکترونیکی در اختیار قرار دادیم برگزاری مدرسه تلویزنی هم ظرفیت بود که در کشور ایجاد شده است.

سعدی‌پور در ارتباط با کم کاری برخی از معلمان در این ایام، گفت:  باید بپذیریم که معلمان ما به صورت ناخواسته وارد شیوه نامه جدید آموزشی شدند که تجربه جدیدی برای آنها بوده است، در همان ایام کرونا تعدادی از معلمان به صورت خودجوش با سامانه‌های متعدد در حوزه آموزش ورود پیدا کردند که بعدها تصمیم‌گیری شد که به صورت منسجم فعالیت آموزشی پیگیری شود.

وی ادامه داد: بحث آموزش ضمن خدمت برای توانمندسازی معلمان در ایام تابستان در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره تجربه برگزاری امتحان حضور در ایام کرونا، گفت: برگزاری آزمون المپیاد مرحله اول با مشارکت دانش آموزان برگزار شده که ۹۴۷ از این تعداد برای حضور در آزمون المپیاد کشوری پذیرفته شدند و براساس برنامه برگزاری آزمون کشوری هم در دستور کار است.

در ادامه قربانعلی سهرابی سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران درباره نحوه اجرایی کردن امتحانات نهایی، گفت: برای اینکه امتحان در سلامت کامل برگزار شود دستورالعملی در وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت تهیه شده است که شرایط و ضوابط خاصی را الزام کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بازدیدهای مختلف در حوزه‌های برگزاری آزمون انجام می‌شود و فضاهای که فاقد رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد امکان برگزاری امتحان فراهم نمی‌شود و آموزش پرورش ملزم است که فضای مناسب را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

سهرابی ادامه داد: سامانه‌ای برای دانش‌آموزان و معلمان طراحی شده که اطلاعات سلامت خودشان را در این مجموعه ثبت کنند و همچنین در مراکز مربیان بهداشت حضور داشته و به صورت فیزیکی وضعیت جسمی و سلامت دانش‌آموزان کنترل می‌شود.

 /۸۶۰۰۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.