پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تشدید حفاظت از مرال‌ها به‌عنوان گونه مهم در طبیعت

0

ب گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز گذشته در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مرال نماد تنوع زیستی مازندران است که سایت تکثیر و پرورش پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری به‌عنوان سایت مطالعات، پژوهش و پشتیبانی در مازندران فعال است.

وی ادامه داد: در این زمینه رشد مرال به‌صورت طبیعی مدنظر است و تحت پایش و حفاظت ویژه قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه مرال‌ها در این فصل با ایجاد صدایی به دنبال جفت خود در طبیعت هستند که شکارچیان با دریافت صدا و شناسایی آنان اقدام به شکار غیرمجاز می‌کنند، اضافه کرد: در این زمینه همه ساله با آغاز فصل تابستان چادرهای سیار محیط‌بانی در زیست‌گاه‌های مهم محل‌های زیست و تجمع مرال توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان برپا می‌شود.

این مسؤول با اشاره به برپایی چادرهای گاوبانگی در تمامی مناطق از جمله آزاد و تحت مدیریت و حفاظت شده مازندران، افزود: این مهم با هدف افزایش سطح حفاظت مرال و کیفیت‌بخشی برپا می‌شود.

ابراهیمی کارنامی با تأکید بر اینکه تشدید حفاظت از مرال‌ها به‌عنوان گونه مهم در طبیعت به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: گلستانک، دوهزار، سه هزار، پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه از مهم‌ترین زیست‌گاه مرال در مازندران به‌شمار می‌روند که به‌صورت ویژه پایش می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.