پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تسهیل گری برای ساخت مسکن زنان سرپرست خانوار سیل زده در سیمرغ

0

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه قاسمی طوسی عصر جمعه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده سیمرغ خواستار توجه به بخش‌هایی شد که کمتر دیده شده است تا بتوان به خانواده‌های آسیب‌دیده، بهتر کمک کرد و ضمن تقدیر از روحیه تعاون و همراهی با آسیب دیگان در سیل اخیر در جامعه، گفت: اجر معنوی این کمک‌ها، قطعاً شامل حال عزیزان اهداکننده خواهد شد ضمن اینکه در این شرایط همه ما باید در کنار دولت آستین همت را بالا بزنیم و به نحوی در ساخت و سازها و رفع مشکلات آسیب دیدگان سیل سهیم باشیم.

وی اعلام کرد که در بررسی‌های صورت‌گرفته، ۵ زن سرپرست خانوار یا بد سرپرست که زندگی خود را در سیل از دست داده و نیاز به ساخت مسکن جدید دارند، به اداره‌کل امور بانوان و خانواده استان معرفی شود تا برای ساخت و ساز منزل آنان تسهیل گری لازم صورت گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه یکی از سازمان‌های مردم نهاد حضور خوبی برای کمک به آسیب‌دیدگان داشته است و ضرورت افزایش فعالیت این نوع تشکل‌ها در این شرایط بیشتر احساس می‌شود، افزود: این سمن برای هر کودکی که در سیل خسارت دیده باشد، ۳۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته است، دانشجویان آسیب دیده نیز از سوی این نهاد مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: اتحادیه لوازم خانگی نیز برای تهیه بخاری، یخچال و سایر لوازم مورد نیاز در سیمرغ اعلام آمادگی کرده و این مستلزم در اختیار قرار دادن آمارها در اسرع وقت است.

وی درباره درخواست نیاز برای کارشناس تغذیه، مددکار اجتماعی و حضور اورژانس اجتماعی اظهار داشت که پیرو این مطالبه، با مسئولان مربوطه در استان رایزنی خواهد داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در پایان از اعضای جلسه خواست تا برای نتیجه‌گیری بهتر و کمک به تمامی حادثه‌دیدگان، آمارهای دقیق و واقعی ارائه و در اعلام آنها دقت کنند.

در این نشست، ابتدا معاون فرماندار سیمرغ با اعلام گزارشی از خسارتهای سیل از تلاش مجموعه همکاران خود، پیگیری‌ها و رایزنی‌های خوب استاندار مازندران و معاونان ایشان در مدیریت سیل و ایجاد همبستگی بین بخشی، قدردانی کرد.

جان‌الله عبدی گفت: نیروهای مردمی حتی از سایر شهرها و روستاها، سپاه و بسیج، دهیاران و مدیران سایر شهرستان‌ها نیز در این سیل به کمک سیمرغ آمدند و با مدیریتی که از سوی استان صورت گرفت، از شرایط نابسامان بیرون آمدیم.

در ادامه این نشست نیز نمایندگان اصناف، شبکه بهداشت و درمان، سلامت خانواده، جهاد کشاورزی، شهرداری، سپاه، نیروی انتظامی، سازمان‌های مردم‌نهاد، بهزیستی و آموزش و پرورش سیمرغ به ارائه گزارش پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.