پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تزریق بیش از ۴ میلیون دُز واکسن در مازندران

0

قاسم اویس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: تاکنون ۴میلیون و ۱۹۶هزار و ۱۹۲ دز واکسن در مازندران تزریق شده است.

وی افزود: از میزان واکسیناسیون، ۲میلیون و ۸۳۰هزار و ۶۷۹ دز اول به کل جمعیت استان تزریق شده که طبق سرشماری سال ۹۵ معادل ۷۹.۷ درصد جمعیت استان بوده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به تزریق ۶۹.۴ درصد دز دوم به کل جمعیت استان، اضافه کرد: میزان کل تزریق دز اول واکسن بالای ۱۲ سال به میزان ۲میلیون و ۲۰۹هزار و ۵۴ دز معادل ۹۴.۸ درصد جمعیت مازندران بوده است.

اویس بیان کرد: تزریق دز دوم در جمعیت بالای ۱۲ سال به میزان یک میلیون و ۹۲۹هزار و ۵۵۱ نفر معادل ۸۲.۸ درصد جمعیت مازندران انجام شد.

وی با بیان اینکه دز بوستر کادر بهداشت و درمان به تعداد ۱۱هزار و ۳۳۶ نفر از جمعیت بیش از ۳۱هزار نفر معادل ۳۶.۲ درصد جمعیت، تصریح کرد: دز سوم جمعیت بالای ۶۰ سال به تعداد ۴۶هزار و ۷۵ نفر از بین ۴۰۷هزار و ۶۴۸ نفر معادل ۱۱.۳ درصد انجام شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: کل واکسن دز اول دانش‌آموزان به تعداد بیش از ۲۰۵هزار نفر از بین جمعیت بیش از ۲۱۲هزار نفر معادل ۹۶.۸ درصد و دز دوم دانش‌آموزان به میزان بیش از ۱۷۲هزار ا  جمعیت بیش از ۲۱۲هزار نفر معادل ۸۱.۵ درصد تزریق شده است.

اویس در پایان گفت: درصد واکسیناسیون بالای ۶۰ سال ۹۵.۲، واکسیناسیون ۵۰ تا ۶۰ سال ۹۶.۹، ۴۰ تا ۵۰ سال ۹۰.۷، ۳۰ تا ۴۰ سال ۸۷ و ۲۰ تا ۳۰ سال ۸۵ درصد بوده است.

 /۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.