پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ترویج جدی حجاب توسط مؤسسه فرهنگی «جمع آسمانی ما»

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، یکی از بخش‌های مهم در امر به معروف، ترویج حجاب است، که نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت، در استان علوی تبار مازندران که هزاران نفر برای دفاع از ناموس و اشاعه فرهنگ حجاب، از آغاز دوران انقلاب به شهادت رسیدند، همواره شاهد اقداماتی در بحث تبلیغ حجاب هستیم.

مؤسسه فرهنگی تبلیغی “جمع آسمانی ما” یکی از مراکزی است که حدود چهار سال  در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب فعالیت دارد‌، این مؤسسه با هدف ترویج، تصحیح و تثبیت فرهنگ حجاب در سطح شهرستان بابلسر با مطالعه و آسیب‌شناسی اصل عفاف و حجاب کار خود را شروع کرد.

حمیده غلام‌تبار مدیر کانون فرهنگی تبلیغی”جمع آسمانی ما”، می‌گوید؛ در راستای تحقق هدف ترویج حجاب، مربیان این مؤسسه دوره‌های تخصصی عفاف و حجاب را نزد اساتید مجرب حوزه و دانشگاه در قالب طرح حیات گذرانده و با شیوه‌های مختلف جذب، هدایت و تقویت بنیانی اعتقادی و راه‌های پایبندی به فرهنگ عفاف و حجاب آشنا شدند.

در این مدت دریافتیم که راه‌های سنتی ترویج و تبلیغ حجاب با توجه به هجمه سنگین رسانه‌ای و فعالیت شبانه‌روزی دشمنان دین و اخلاق و فرهنگ مردم، پاسخگوی ترویج حجاب نیست و ما شاهد ریزش شدید اخلاقی و فرهنگی در سطح نوجوانان و جوانان هستیم.

وی ادامه می‌دهد؛ هدف‌گذاری و شیوه کار مؤسسه براساس کارهای ریشه‌ای و چند بعدی شکل گرفت و ما به جای استفاده از شیوه‌های مرسوم تبلیغ و ترویج حجاب که حتی پاسخگوی تربیت نسل جدید خانواده‌های مذهبی و سنتی نبود راه‌های جدیدی را پیش بگیریم.

این مؤسسه توانست با جلب نظر و همکاری متولیان فرهنگی و تربیتی همچون آموزش و پرورش که جا دارد صمیمانه از همکاری مسؤولان این نهاد تربیتی و همچنین سازمان تبلیغات و سایر نهادهای فرهنگی تشکر کنیم؛ راهش را در پیش گرفت…

*ارتباط مستقیم با والدین و با کمک اساتید مشاور

غلامی‌تبار ابراز می‌کند؛ با ورود به مدارس و ارتباط وسیع‌تر، نزدیک‌تر و مستمر با نوجوانان و جوانان بتوانیم به بسیاری از سؤالات و شبهات دختران پاسخ گفته و همچنین با ارتباط مستقیم با والدین و با کمک اساتید مشاور، ارتباط دو نسل را تصحیح کرده و کمک کنیم تا بسیاری از مشکلات ارتباطی والدین و فرزندان رفع شده و در امر تربیت دینی و اخلاقی نوجوانان و جوانان با همکاری هم موفق‌تر عمل کنیم.

*تشکیل گروه دختران “دلارام”

از دیگر کارهای مؤسسه؛ تشکیل گروه دختران “دلارام” بود، هدف از تشکیل این گروه جذب و همراهی و پرورش نسل فرهیخته توانمند انقلابی است، ما با ارتباط مستمر و هدف‌مند با گروهی از دختران سعی در توانمندسازی دختران مستعد از نظر اخلاقی، فرهنگی و دینی و بصیرتی داشته تا این دختران در آینده خود فردی تأثیرگذار در جامعه باشند.

*برگزاری دوره‌های آموزشی تفریحی فرهنگی در قالب اردو

این مدیر کانون می‌گوید؛ روش‌های کاری موسسه فرهنگی “جمع آسمانی ما” ، برگزاری دوره‌های آموزشی تفریحی فرهنگی در قالب اردو و یا کلاس تخصصی بوده و همچنین برگزاری کلاس و کارگاه‌های آموزشی برای والدین و پاسخگویی به سؤالات تربیتی و برگزاری جلسات مشاوره‌ای برای دختران و والدین، برگزاری کلاس‌های تربیتی و آموزشی در مدارس برای دختران و والدین و نظیر آن است.

اهداف کوتاه‌مدت مؤسسه؛ تبلیغ، ترویج و تثبیت فرهنگ عفاف و سبک زندگی عفیفانه با آموزش دینی، اعتقادی، فلسفی، عفت و حیا در بین نوجوانان و جوانان چه در بین قشر کم‌اعتقاد و چه حتی در بین اقشار سنتی که متأسفانه ریزش را در این صنف هم شاهد بودیم.

*تربیت نسل مؤمن انقلابی

وی عنوان می‌کند؛ اهداف بلندمدت مؤسسه تربیت نسل مؤمن انقلابی برای تأثیرگذاری در بین جوانان جامعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به صورت پایدار و قوی که از هر شبهه و آسیبی در امان بماند.

به گزارش فارس: این مؤسسه تنها یکی از مراکز فعال در بخش ترویج حجاب در استان مازندران است که همواره با اقدامات برنامه‌ریزی شده در حال تلاش برای ارتقای فرهنگ حجاب و در پی آن کاهش آسیب‌های ناشی از بی‌حجابی و بدحجابی است.

این تصاویر مربوط به سال قبل است!

 

 /۸۶۰۴۸/


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.