پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ترافیک مصوبات ترافیکی در رامسر

0

محمد آزاد با اظهار این که ایجاد ترافیک سنگین در داخل شهر رامسر برازنده نگین گردشگری مازندران نیست ، گفت : مسئولان ذیربط باید اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری را برای حل معضل ترافیکی شهر حداکثر طی 2 ماه آینده که شاهد کاهش حضور مسافر و گردشگر هستیم ، طراحی و عملیاتی کنند.

وی افزود : هر تصمیم فنی و نرم افزاری برای کاهش میزان ترافیک شهرستان باید تا پیش از حضور گسترده مسافران یعنی اول بهمن اتخاد و اجرایی شود در غیر این صورت در ماه های بعد امکان اجرایی کردن طرح های ترافیکی در این شهرستان با مشکل مواجه خواهد شد.

سه هفته برای یک نامه نگاری 

وی از کم کاری دستگاههای ذیربط شهرستان برای اجرایی کردن مصوبات نشست های گذشته انتقاد کرد و گفت : در جلسه قبل شورای ترافیک برای اخذ مجوز از استانداری جهت اصلاح میدان شهید خلعتبری در ورودی شهر رامسر مصوبه داشتیم که شهرداری و سازمان حمل و نقل این مجموعه باید از دفتر فنی استانداری مازندران برای اصلاح این میدان خطرناک مجوز اخذ می کردند ، ولی متاسفانه پس از گذشت سه هفته هنوز نامه نگاری در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با انتقاد از کندی روند کار اداری در این زمینه ، افزود: اینگونه کم کاری ها گویای نشان می دهد قصد نداریم اقدام مثبتی برای روان سازی ترافیک و اصلاح موانع خطر ساز در این منطقه انجام دهیم.

فرماندار رامسر بهانه کمبود اعتبار و درآمد مالی را برای اجرایی نکردن مصوبات شورای ترافیک  غیرقابل پذیرش دانست و تاکید کرد : کمبودهای مالی در همه شهرها وجود دارد. همه ما مسئول حفظ جان و امنیت مردم هستیم و باید رویکرد همه مدیران شهری در جهت تسهیل در امور ترافیکی و رفع موانع موجود در منطقه باشد.

اجرای 2 مورد جزیی از 15 مصوبه  

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی رامسر هم در این نشست با تایید کم کاری دستگاهها ، گفت : از میان 15 مصوبه جلسات قبل شورای ترافیک ، تنها 2 مورد جزیی اجرایی شده است و عملکرد و میزان همکاری شهرداری رامسر ، کتالم و ساداتشهر در رفع معایب و نواقص ترافیکی ضعیف بوده است.

سرگرد اسرافیل نصیری افزود : انجام نشدن مصوبات شورای ترافیکی شهرستان نه تنها مشکل ترافیکی شهر را با این همه انبوه مسافران وگردشگران برطرف نمی کند بلکه حضور رو به رشد مسافران و گردشگران باعث معضل ترافیکی بیشتر این شهرستان می شود.

وی تاکید کرد : پلیس راهور آمادگی دارد هر طرح کارشناسی و فنی را اجرا کند و این امر نیازمند اراده و سرعت بخشی به اجرای مصوبات است. 

مشاور 50 میلیون تومانی 

رییس سازمان حمل و نقل شهرداری رامسر هم در واکنش به اتهام کم کاری ، از عملکرد این مجموعه دفاع کرد و گفت : شهرستان رامسر کمترین آمار تصادف در سطح استان را دارد ضمن این که از معدود شهرهایی هستیم که برای رفع مشکلات رافیکی با هزینه ۵۰ میلیون تومانی اقدام به گرفتن مشاور کرده ایم.

حسن رمجی افزود: برخی اقدامات نظیر اصلاح هندسی  میدان شهید خلعتبری و دور برگردان ها نیازمند اعتبار است و شهرداری ها با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند.

اصلاح هندسی میدان شهید خلعتبری در ابتدای شهر رامسر، دور برگردان در منطقه باغ ملی و نیز رفع قفل ترافیکی چهار راه دادگستری در زمان پیک مسافر از معضلات ترافیکی عمده شهر رامسر و دارای مصوبه شورای ترافیک است.

رییس سازمان حمل و نقل شهرداری رامسر گفت : به خاطر این که میدان شهید خلعتبری ورودی شهر رامسر محسوب می شود، برای اصلاح هندسی نیازمند تایید و اظهار نظر استانداری است که تاکنون نامه نگاری آن انجام نشده است.

وضعیت خطرناک جاده توریستی جواهرده 

معاون پلیس راه میانهاله رامسر نیز در این جلسه با ابراز تاسف از میزان بالای تلفات جاده ای این جاده توریستی و تفریحی گفت: شیب ها و پیچ زیاد ، پرتگاه های عمیق، ایستگاه اخذ عوارض و مسافرانی که در کنار جاده های پارک می کنند عامل تلفات و تصادفات منجر به مرگ در این مسیر است.

مرتضی عبداللهی منطقه ولگام لم را از خطرناک ترین نقاط این جاده توریستی توصیف کرد و افزود: با وجود فراوانی تصادف و مرگ و میر در این منطقه و نیز فراوانی مصوبات، تاکنون هیچ اقدامی موثری برای ایمن سازی  و نیز نصب گاردریل به جای خاکریز در این منطقه نشده است. 

وی با بیان اینکه  خاکریزهای موقت و بدون علایم ؛ باعث مرگ چهار نفر در جریان تصادف اخیر شد ، گفت : برای کاهش تصادفات باید در کوتاه ترین زمان گاردریل ها و اقدامات ایمن سازی در این محور انجام شود.

همچنین در این جلسه دادستان رامسر، رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی و نیز رییس اداره میراث فرهنگی به معضل استقرار قارچ گونه واحد های پذیرایی غیر مجاز و دکه ها در این مسیر توریستی  اشاره کردند و یکی از دلایل افزایش تصادفات را وجود انبوه زباله ها و واحدهای پذیرایی در این محور بیان کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.