پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ترافیک تعطیلات آخر هفته در شهرهای ساحلی مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، بیشتر سفرهای آخر هفته‌ای به استان مازندران را پایتخت‌نشینان به خود اختصاص می‌دهند. اکنون و هنوز ساعاتی مانده به پایان ساعت اداری در تهران ، جاده‌های مازندران زیر بار ترافیک سنگین خودروها رفته است.

این پیشوازی جاده‌های مازندران از ترافیک به پدیده متعارف در این ایام مبدل شده و با توجه به پیش‌بینی های هواشناسی مازندران مبنی بر مناسب بودن دریا برای شنا، این رغبت و انگیزه در مسافران ایجاد می‌شود تا مسیر خودروهای خود را به سمت جاده‌های ساحلی سوق دهند.

کارشناس مرکز مدیریت راههای مازندران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر ترافیک در مسیرهای ورودی شهرهای ساحلی استان پرحجم  است و تعداد بالایی از خودروی مسافران در این شهرها گزارش شده است. 

مجتبی کهنسال افزود: با پایان یافتن ساعت اداری در پایتخت کشور پیش‌بینی می شود که طی ساعت‌های آینده این ترافیک بیشتر شود و تعداد بیشتری از خودروها را در این مسیرها شاهد باشیم. 

جاده هراز

وی ادامه داد: با توجه به بارش باران در محدوده سه راهی چلاو در جاده هراز در حال حاضر ترافیک در این مسیر از جنوب به شمال سنگین است.

به گفته این کارشناس مرکز مدیریت راههای مازندران ترافیک در محدوده گزنک و آب اسک این محور نیمه سنگین است.

هراز از جمله محورهای مواصلاتی مهم مازندران به استان تهران است که علاوه بر این ویژگی،  کوهستانی بودن و وجود مناطق ییلاقی در مسیر ، آن را به یکی از جاده های پرترافیک کشور مبدل کرده است.

جاده کندوان

کهنسال، همچنین ترافیک در کندوان دیگر محور مواصلاتی مازندران را در برخی نقاط پرحجم و سنگین اعلام کرد و گفت: هم اکنون در منطقه سیاه بیشه ، ولی آباد ، مکارود و مرزن آباد ترافیک پرحجم و نیمه سنگین است . 

به گفته این کارشناس راههای مازندران ۲ محور سوادکوه و کیاسر برخلاف دیگر راههای استان در حال حاضر ترافیکی ندارند و تردد در این مسیرها عادی و روان است . 

از نظر شرایط جوی جاده های مازندران صاف همراه با ابر و در محدوده پارک جنگلی آمل با بارش باران همراه است.

علاوه بر این اداره کل هواشناسی استان مازندران در پیش بینی چند روزه آینده شرایط جوی استان اعلام کرد که از امروز چهارشنبه تا ظهر شنبه شانزدهم شهریور ماه هوای استان نیمه ابری و در شهرهای غربی استان با رگبار همراه خواهد بود. 

همچنین از روز یکشنبه، هفدهم شهریورماه نیز ضمن بیشتر شدن ابرناکی هوا برای روزهای دوشنبه و سه شنبه همزمان با تاسوعا و عاشورا بارش باران پیش بینی شد. 

بیشینه دمای هوای امروز ساری، مرکز مازندران به ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که این دما برای فردا و پس فردا با کاهش اندک به ۳۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

اداره کل دریایی مازندران همچنین وضعیت دریا تا روز جمعه بدون مشکل برای شنا اعلام و اضافه کرد: از روز شنبه شانزدهم شهریور با مواج شدن دریا، شنا مناسب نیست.

۲۰۹۶/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.