پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تدوین طرح جامع مدیریت بحران در مازندران ضروری است

0

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حسین زادگان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با بیان اینکه طرح جامع مدیریت بحران؛ اقدامات لازم برای مراحل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی شهر در برابر حوادث را طراحی و پیش بینی می‌کند، افزود: در عین حال سهم و نقش تمامی نهادها و سازمان‌ها در این طرح دیده می‌شود و این طرح دارای برنامه‌ای جامع و فراگیر در زمینه رویارویی با مخاطرات و سوانح خواهد شد.

حسین زادگان با اشاره به ایام پایانی سال بر آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان در هنگام بارندگی در استان تاکید کرد و گفت: ممکن است در این ایام در محورهای مواصلاتی استان؛ شاهد بارش برف و باران باشیم که لازم است دستگاه های اجرایی پیش بینی های لازم را داشته باشند. 

استاندار مازندران با اشاره به ضرورت حمایت از کشاورزان خسارت دیده، تاکید کرد: فرماندارن امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی را با سرعت بررسی و پیگیری کنند.

مقام عالی دولت در مازندران، یادآور شد: بانک اطلاعاتی از ماشین آلات و تجهیزات دولتی و خصوصی در استان و شهرستان ها تهیه شود تا در زمان بحران، شهرستان ها همدیگر را پوشش دهند. 

وی از همراهی بخش خصوصی در بخش های مختلف بویژه در زمان بحران ها که به کمک دولت می آیند قدردانی و خاطرنشان کرد: فرمانداران با نگاه پیشگیرانه لایروبی انهار و رودخانه‌ها و ایجاد سازه ها را با جدیت دنبال کنند و همچنین لازم است مهار آبهای سطحی نیز پیگیری شود.

استاندار مازندران در پایان تاکید کرد: هر مصوبه ای که از سوی ستاد مدیریت بحران استان در جهت مقابله با بحران صادر می شود لازم الاجراست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.