پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تدوین برنامه جامع سواحل مازندران/ هلال احمر مسؤول صیانت از جان مردم درسواحل شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه ستاد راهبردی مدیریت فرهنگی، اجتماعی و خدماتی سواحل شمال کشور با بیان اینکه استان مازندران در بین استان‌های شمالی با ۴۷۰ کیلومتر ساحل، بیشترین سهم را در سواحل شمال دارد، اظهار کرد: در این ستاد موضوع مدیریت ناجیان غریق جهت حفاظت و سلامت جان مردم در سواحل مطرح شده است که جمعیت هلال احمر به عنوان مسؤول اصلی حفاظت و صیانت از جان مردم در سواحل تعیین شده است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریا اشاره کرد و گفت: برای زیرساخت‌های سواحل مازندران از ۶ ماه گذشته گروه ویژه با حضور کارشناسان منابع طبیعی، محیط زیست، حقوقدانان برجسته استان تشکیل شده است.

حسینی‌پور با بیان اینکه مازندران استان نمونه کشور در تدوین برنامه جامع سواحل است، افزود: این برنامه می‌تواند تحول بزرگی در اقتصاد مازندران ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه جانمایی تمام امکاناتی که در سواحل وجود دارد در این طرح دیده شده‌ است، گفت: این طرح در آستانه نهایی شدن برای ارسال به وزارت راه و شهرسازی است. 

حسینی‌پور به موضوع فرهنگی در سواحل اشاره کرد و گفت: در استان مازندران به دلیل آزادسازی سواحل نیازمند یک مرز فرهنگی در سواحل هستیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه یک برنامه فرهنگی متناسب با محوریت امنیت اجتماعی خانواده در حال تدوین است، گفت: نقش دستگاه‌های مختلف در این طرح مشخص است.

وی به مباحث مطرح شده در این ستاد اشاره کرد و ادامه داد: در این ستاد درخواست تخصیص بودجه لازم را کردیم.

وی در پایان با بیان اینکه مردم استان مازندران متدین و انقلابی هستند، متذکر شد: به هیچ عنوان در استان اجازه زیرپا گذاشتن ارزش‌های اسلام و انقلاب را نمی‌دهیم.

پایان پیام/۸۶۰۶۱


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.