پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تدوین اساسنامه مجمع خیران مهارتی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدحسین درویشی در نشست خبری به‌مناسبت هفته ملی مهارت (۶الی ۱۳ مرداد ماه) با شعار نهضت مهارت‌افزایی، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسین (ع) سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: جامع‌محور کردن مهارت و تبدیل آن به یک گفتمان ملی را از سال‌های گذشته در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه فاصله بین مدرک و مهارت بسیار بالاست، افزود: روی آوردن به مهارت نیازمند اندیشه و نگاهی بلند است‌، در حوزه مهارت نقش مربیان ما نقش جهادی و انقلابی است.

درویشی با تاکید بر فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به مهارت‌آموزی، خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت‌ها و استعدادهای نهفته مهارتی استان مازندران به‌خوبی شناسایی شده و نگاه‌های جزیره‌ای حذف شود قطعا شاهد موفقیت‌های بی‌نظیری در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از تدوین اساسنامه مجمع خیران مهارتی در مازندران و آغاز به‌کار آن، خبر داد و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با ۲۰ مرکز دولتی و هزار و ۸۷۹ آموزشگاه آزاد در حال فعالیت است.

وی با اشاره به عملکرد آموزشی این اداره در چهار ماهه اول سال جاری، اعلام کرد: در سال جاری در مراکز دولتی، برای ۱۴هزار و ۸۴۸ نفر دوره، ۲میلیون و ۱۵۷ هزار و ۸۷۵ نفر ساعت کلاس‌های مهارتی برگزار شد.

درویشی افزود: در آموزشگاه‌های آزاد به تعداد ۱۷هزار و ۴۵۰ نفر_دوره و حدود ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۵۵۰ نفر ساعت کلاس‌های آموزشی مهارتی برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به عملکرد اداره سنجش، تعداد آزمون‌شوندگان را ۲۵هزار و ۶۳ نفر اعلام کرد و گفت: آزمون‌شوندگان شامل؛ انعقاد ۲۴ تفاهم‌نامه آموزشی، ۶۷۰ صنعت ساختمان، ۴ هزار و ۷۹۲ تیمهای سیار آموزشی و هماهنگ، ۱۹هزار و ۵۷۷ مراکز و آموزشگاه آزاد (آنلاین) بوده است.

وی با اشاره به عناوین برنامه‌های اجرایی در هفته مهارت جاری، اظهار کرد: تجلیل از مهارت آموختگان مربیان کارآفرینان و غیره، اجرای مسابقات فرهنگی ورزشی بین کارکنان مرکز، ارتباط با رسانه‌های ارتباط جمعی برای گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی، تقدیر از خیرین مهارتی، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی میز خدمت، دیدار با صاحبان صنایع و صنوف و برگزاری همایش بزرگ توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در گام دوم انقلاب را در ۱۲ مرداد ماه را خواهیم داشت.

درویشی همچنین از افتتاح ۲۰ آموزشگاه آزاد، افتتاح مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه‌ها، افتتاح مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در صنایع و صنوف، افتتاح رشته‌های جدید، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با مدیران ارشد شهرستانی، برگزاری دوره‌های آموزشی، برپایی نمایشگاهای مهارتی، برگزاری مسابقات مهارتی اعلام کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در پایان عناوین روزهای هفته ملی مهارت را به شرح زیر اعلام کرد:

*جمعه ششم مرداد ماه_ روز ملی آموزش‌های فنی و حرفه ای_ روز عاشورا

*شنبه هفتم مرداد ماه_ مهارت؛ نهضت ملی، فرهنگ‌سازی و ترویج آموزش‌های مهارتی

*یکشنبه هشتم مرداد ماه_ مهارت؛ مجلس و دولت، آموزش‌های مهارتی دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین

*دوشنبه نهم مرداد ماه_ مهارت؛ جامعه‌محوری از خانه تا کارخانه

*سه شنبه دهم مرداد ماه_ مهارت؛ مربی، مشاوره، مسئولیت‌پذیری اجتماعی

*چهارشنبه یازدهم مرداد ماه_ مهارت؛ پژوهش، استانداردهای مهارتی، صلاحیت حرفه‌ای

*پنجشنبه دوازدهم مرداد ماه_ مهارت؛ توسعه بخش خصوصی، خیرین مهارتی، مشارکت‌های مردمی

*جمعه سیزدهم مرداد ماه_ مهارت؛ هر مسجد یک پایگاه مهارت‌آموزی 

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.