پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم هوای گرم تا اواخر امروز/برف و باران آسمان مازندران را فرامی‌گیرد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت هوای مازندران در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: روز جمعه بیشینه دما مربوط به شهرستان گلوگاه با ۲۶ درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی افزود: همان‌گونه که پیش‌بینی شد تا روز شنبه شاهد تداوم هوای گرم در آسمان مازندران هستیم که در برخی از مناطق استان همراه با وزش با گرم گاهی شدید است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، از اواخر روز شنبه با عبور موج تراز میانی شاهد افزایش ابر و رگبارهای پراکنده به‌ویژه در مناطق غربی استان هستیم.

اسدی اضافه کرد: از روز یک‌شنبه با تقویت جریانات شمالی و ریزش هوای سرد شاهد بارندگی، وزش باد گاهی شدید، کاهش محسوس دما بین ۱۲ تا ۲۰ درجه و بارش برف خواهیم بود.

وی تصریح کرد: روز دوشنبه با توجه به کاهش دما شاهد بارش مخلوط برف و باران در مناطق جلگه‌ای استان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه روز سه‌شنبه بارش‌ها کمابیش در آسمان استان ادامه دارد، گفت: از بعدازظهر سه‌شنبه این سامانه به‌تدریج از آسمان مازندران خارج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، مه آلودگی، کاهش دید، اختلال در تردد جاده‌ها توصیه بر احتیاط در تردد جاده‌ای، مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، عدم صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه. مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.