پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم هوای تابستانی در ماه پایانی بهار

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

احمد اسدی درباره وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: همانگونه که انتظار داشتیم امروز شاهد افزایش قابل ملاحظه دمای هوا بودیم به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا از ساری با ۳۹، قائم‌شهر، دشت‌ناز و گلوگاه ۳۸ و آمل ۳۷ درجه سانتی‌گراد به ثبت رسید که این میزان دمای هوا در این زمان از سال کم‌سابقه است.

وی افزود: هوای گرم تا فردا در آسمان مازندران تداوم دارد و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی بیان کرد: عصر فردا با تغییر سوی جریانات و شکل‌گیری جریانات شمالی انتظار داریم به‌تدریج شاهد وزش باد برخی مناطق شدید، افزایش ابر و فردا شب رگبار باران و احتمال رعدوبرق در استان باشیم.

اسدی با اشاره به اینکه روز یک‌شنبه علاوه بر خنک شدن هوا شاهد بارندگی و وزش باد هستیم، تصریح کرد: روز دوشنبه بارش‌های پراکنده هستیم.

وی ادامه داد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،  روز چهارشنبه هرچند از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود اما احتمال رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

معاون هواشناسی مازندران با اشاره به افزایش دمای هوای تا حدود ۴۰ درجه روز شنبه سوم خرداد، گفت: بیشینه دمای استان طی روزهای جمعه و شنبه در مناطق غربی بین ۲۸ تا ۳۳ و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۴ تا ۴۰ درجه پیش‌بینی می‌شود که احتمال بروز خسارت در بخش‌های باغی و دامی وجود دارد.

اسدی در پایان یادآور شد: دریای مازندران از فردا شب به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.