پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم مهاجرت پرندگان به طبیعت مازندران/ فعالیت حدود ۳۰۰ محیط‌بان در طبیعت

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران امروز  با اشاره به تدام مهاجرت پرندگان به  طبیعت مازندران اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی شاهد حضور پیش قراولان پرندگان مهاجر از جمله گونه خوتکاها در طبیعت استان هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرندگان وارد آب‌بندان‌های استان می‌شوند، افزود: با سرد شدن هوا بر تعداد پرندگان مهاجر افزوده می‌شود‌.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به حضور فعال محیط‌بانان در آب‌بندان‌ها و تالاب‌های استان، بیان کرد: باتوجه به حضور پرندگان مهاجر با حساسیت گشت و پایش‌ها در دستور کار محیط‌بانان قرار دارد.

آهنگری با اشاره به حضور حدود ۳۰۰ محیط‌بان در طبیعت مازندران، تصریح کرد: از تعداد محیط‌بانان، ۱۰۰ محیط‌بان در تالاب‌های استان مشغول حفاظت هستند که پاسخگوی مناطق نیستند و  کمبود نیرو را از طریق همیاران دوستداران محیط زیست جبران می‌کنیم؛ چرا که کمک مردم به کاهش تخلفات کمک زیادی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید مهمان‌کُشی کنیم، گفت: پرندگان مهاجر هزاران کیلومتر پرواز می‌کنند و خود را به طبیعت مازندران می‌رسانند و ما باید میزبان خوبی از آنان باشیم؛ باید بدانیم پرندگان مهاجر سرمایه ملی هستند و باید حفظ شوند و متعلق به همه افراد جامعه و نسل آینده هستند.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.