پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تداوم روزهای گرم و شرجی در مازندران

0

احمد اسدی امروز درباره وضعیت جوی آسمان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با استقرار الگوی تابستانی روزهای گرم و شرجی را در اسمان مازندران سپری می‌کنیم.

وی افزود: بیشینه دما طی شبانه‌روز گذشته مربوط به ساری، دشت‌ناز، گلوگاه و آمل با ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه  تا اواسط هفته آینده کماکان الگوی تابستانه روی منطقه استقرار دارد، اضافه کرد: کماکان هوای گرم و مرطوب سپری می‌کنیم؛ به‌طوری‌که شنبه و یک‌شنبه باتوجه به تقویت جریانات گرم و جنوبی این افزایش دما محسوس خواهد بود که  دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی استان تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد نیز پیش‌بینی می‌شود.

اسدی با تاکید بر ضرورت توجه به بحث مدیریت مصرف، خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش دما و تداوم هوای گرم توجه به مصرف انرژی و آب در بخش‌های مختلف کشاورزی و آبیاری محصولات کشاورزی در ساعات خنک روز مورد تاکید است‌.

وی یادآور شد: همچنین هم‌استانی‌ها از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع  و آتش زدن کاه و کلش در مزارع استان پرهیز کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت دمای هوا، تصریح کرد: رطوبت هوا  شرجی بودن موجب می‌شود دمای احساسی بالاتر از دمای واقعی باشد.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.