پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخلیه هفت واحد در معرض خطر در روستای پیت سرا سوادکوه

0

رانش کوه در روستای پیت سرای پلسفید از شهرستان سوادکوه عصر روز جمعه (اول فروردین ماه سال ۹۹) رخ داد و طی آن سنگ نسبتا بزرگی با جدا شدن از کوه و غلیدن در سرازیری وارد روستا شد و به منازل مردم و تعدادی از خودروهای پارک شده در مسیر برخورد کرد.

این رانش کوه به ۶ واحد مسکونی ،چهار دستگاه خودرو شخصی و پل ارتباطی شرق و غرب روستا خسارت وارد کرد.

سعید یزدانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : روستای پیت سرا واقع در شهر پلسفید از شهرستان سوادکوه طی سال های گذشته و حتی بنا به گفته اهالی آن روستا طی ۲۵ سال گذشته هم سابقه رانش داشته است .

وی با اعلام اینکه سقوط سنگ منجر به تخریب کامل ۶ واحد مسکونی در روستای پیت سرا پلسفید از شهرستان سوادکوه شد ، گفت که بنا شد تا بنیاد مسکن تا سقف ۱۱ میلیون تومان برای خرید رهن و لوازم منزل به ساکنان این واحدها وام دهد .

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه ریزش کوه منجر به خرابی مخزن آب ۷۰ متر مکعبی هم شد ، افزود : این مخزن آب که توسط اهالی روستا تهیه شده بود متاسفانه در این ریزش کوه خراب شد بنابراین مدیر کل آب و فاضلاب استان مازندران این قول را داد تا با آوردن کارشناس به این منطقه و برآورد خسارت نسبت به اعتبارات برای این مخزن اقدام نماید .

یزدانی با اشاره به اینکه پل ارتباطی شرق و غرب این روستا هم کاملا تخریب شد ، گفت که پل موقت برای رفت و آمد اهالی ساکنان روستا تهیه شد .

وی از اهالی روستای پیت سرا پلسفید به خاطر صبرشان تشکر کرد و گفت که صبر و همراهی اهالی روستا منجر شد تا آب و برق آن روستا سریعا وصل شود .

فرماندار سوادکوه دلیل رانش و ریزش کوه را فرسایش ، جابه جایی خاک ، لغزش زمین و غیره اعلام کرد .

یزدانی در پایان در خصوص برآورد خسارت به روستا پیت سرا از شهر پلسفید گفت که برآورد خسارت به تفکیک واحد مسکونی ، آب ، برق ، گاز و دامداری از سوی کارشناسان انجام و اعلام خواهد شد .

روستای پیت سرای پلسفید نزدیک به ۴۰ خانوار جمعیت دارد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.