پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخلف 2 میلیون مترمربعی در ساخت وساز شهری مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه:مهران فرصت در دهمین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی استان که در دانشگاه مازندران برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه مازندران وظیفه سنگینی در تربیت مهندسان شهرسازی بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل نقش مردم در شهرسازی، این مراسمات بیشتر باید با حضور شهروندان برگزار شود، خاطرنشان کرد: مسئولان باید به دنبال مردم باشند چراکه شهر به وسیله مردم ساخته می شود.

فرصت با بیان اینکه با افزایش جمعیت حاشیه نشینی بیشتر می شود و تقاضا از مسئولان برای خدمات دهی افزایش پیدا می کند، اظهار کرد: تا سال های آینده بسیاری از خدمات که در گذشته به صورت پیاده و دستی صورت می گرفت تمامی به صورت ماشینی خواهد بود.

وی با بیان اینکه آن چیزی که در چهره شهرهای مازندران دیده می شود شایسته شهروندان نیست، گفت: نسل امروز باید با رعایت اصول و قواعد شهرسازی، هدیه خوبی از خود به نسل های آینده ارائه دهند.

این مسئول گفت: کنترل و نظارت بر شهرسازی ناملموس است و شهرسازان ضوابط را رعایت نمی کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران تصریح کرد: پنج میلیون و 700 هزار متر مربع در سال گذشته ساختمان در مازندران ساخته شد در حالی که  سه میلیون و 700 هزار مترمربع پروانه صادر شده که نشان از تخلف دو میلیون مترمربعی در ساختمان سازی مازندران دارد.

وی گفت: کمیسیون ها و تبصره های زیادی برای رعایت ضوابط شهرسازی ایجاد شده است اما با عدم کنترل و عدم نظارت هیچکدام از این کمیسیون ها قوانین را به درستی اجرا نمی کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران عنوان کرد: تا زمانی که در بودجه شهرداری ردیفی برای تخلف در نظر گرفته شده است حذف نشود همچنان تخلف در ساختمان سازی و شهرسازی دیده می شود.

فرصت تصریح کرد: در حالی که تمامی امکانات طبیعی شهرها مانند نور و آفتاب در پی ساختمان سازی بی رویه از انسان ها گرفته شده است به راحتی و با پرداخت پول تمامی تخلفات نادیده گرفته می شود.

به نقل از ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.