پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخلف مدیران در ماه‌های پایانی عمر دولت برای ماندن مافیای بازار سرمایه در قدرت

0


 مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه زمان برگزاری مجمع سهام عدالت برای انتخابات هیأت مدیره هنوز نرسیده، اظهار کرد: در استان‌ها مدیران برای برگزاری زودهنگام انتخابات خیز برداشتند که خلاف قانونی و مغایر با ابلاغیه و دستورالعمل شورای عالی اصل ۴۴، مجلس شورای اسلامی، قانون تجارت و قانون بخش تعاون است.

وی با اشاره به اینکه ورود مدیران دولتی در استان‌ها به برگزاری این انتخابات تخلف تلقی می‌شود و مغایر با بند هشت ابلاغیه رهبر فرزانه انقلاب است، گفت: در ابلاغیه هشت‌بندی رهبری درباره سهام عدالت به صراحت تاکید شد که نباید موجبات تصدی‌گری و تداوم دخالت دولت را در پی داشته باشد.

سعادتی از ورود فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی به این تخلف خبر داد و افزود: این اقدام مدیران دولتی و انتخاباتی در ماه‌های پایانی عمر دولت برای بقا مافیای بزرگ بازار سرمایه بر اقتصاد مردمی است.

نماینده مردم حوزه انتخابیه بابل در مجلس شورای اسلامی برگزاری مجمع را حق مردم و سهام‌داران دانست و یادآور شد: علاوه بر تخلف برگزاری زودهنگام انتخابات، تخلف دیگر، برگزاری الکترونیک است که ساز و کار آن در کشور مهیا نیست و عامه سهامداران به آن دسترسی ندارند.

این مسؤول با بیان اینکه بزرگ‌ترین شرکت‌های اقتصادی و مادر تخصصی‌های صنعتی‌ و معدنی، نفتی، بانک‌ها و بیمه در قالب سهام عدالت در اختیار مردم است، گفت: این کار مدیران دولتی برای بقا‌ در اقتصاد دولت بعدی است که اجازه این کار به آن‌ها داده نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سهام‌ عدالت برای بخش محروم جامعه است و سهام‌داران باید در مقابل این تخلف مطالبه‌گر باشند، افزود: ارزش اقتصادی این سهام اکنون در کشور به حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.

سعادتی در پایان برخورد فراکسیون سهام عدالت و همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقابل این پدیده مافیایی را قاطع عنوان کرد و یادآور شد: این تخلف قبل از سال نیز در حال اجرایی بود که با ورود بهنگام مجلس جلوی آن گرفته شد و این بار نیز از حق مستضعفان و محرومان به درستی دفاع می‌شود.

 /۸۶۰۴۸/ج/ر




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.