پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخصیص اعتبار یک‌هزار میلیارد ریالی برای حل مشکل پسماند مازندران

0

این دبیرخانه جمعه شب با انتشار گزارشی اعلام کرد که این میزان اعتبار با پیگیری‌های استاندار مازندران ، مساعدت های معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ، وزیر کشور و معاون عمرانی وی تخصیص یافته است.

این مبلغ قرار است برای سرعت بخشی به ساخت و بهره برداری نیروگاههای زباله سوز ساری و نوشهر و دیگر طرح های مرتبط به پسماند در استان هزینه شود.

استان مازندران برای مدیریت حدود سه هزار و ۲۰۰ تن زباله و پسماند در روز  به ۹ منطقه تقسیم شده است . زباله ساری و نوشهر با تکمیل نیروگاههای زباله سوزی که هم اکنون مراحل پایانی را سپری می کنند، ساماندهی می شود.

نیروگاه نوشهر دارای ظرفیت ۲۰۰ تن و نیروگاه ساری هم ۴۵۰ تن در روز است.

بابل و سه شهرستان شرقی مازندران شامل نکا ، بهشهر و گلوگاه هم از قبل دارای کارخانه کمپوست بودند ولی یکی از مشکلات این دو منطقه نبود کارخانه یا نیروگاه زباله سوز برای سوزاندن باقی مانده زباله های کمپوست شده بود. این مشکل با راه اندازی نیروگاه زباله سوز ساری و نوشهر حل خواهد شد. کارخانه کمپوست بابل ۲۵۰ تن و کارخنه بهشهر هم در همین حدود ظرفیت دارد.

برای حل معضل زباله شهرستان تنکابن هم کارخانه کمپوست در حال ساخت است . در شهرهای نور و قائمشهر هم نیز قرار است کارخانه کمپوست راه اندازی شود و بخشی از کارها تاکنون انجام شده است. برای بابلسر و آمل نیز دو منطقه دیگر برای ساماندهی زباله مازندران هستند قرار است نیروگاه زباله سوز یا کارخانه کمپوست احداث شود.

درخواست اعتبار مستقل برای پشتکوه 

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی مازندران همچنین اعلام کرد که همزمان با آغاز عملیات اجرایی شهرداری ساری در بهسازی مرکز دفن زباله ، در پیگیری های جداگانه ای از سوی استاندار مازندران اعتباراتی مستقل برای سامان دهی موضوعات زیست محیطی مرکز دفن زباله پشتکوه از برنامه و بودجه درخواست شده است.

بر اساس این گزارش با دستورات صادر شده در سازمان برنامه و بودجه کارهای اداری مربوط به اختصاص این میزان بودجه درخواست شده در حال انجام است.

حل معضل زباله مازندران از اواخر سال گذشته با طرح شعار مازندران پاک توسط احمد حسین زادگان استاندار بومی وارد مرحله جدیدی شد. مقام عالی دولت همچنین سال ۹۸ را هم با شعار مازندران پاک با محوریت زیبا سازی استان از طریق ساماندهی طرح های حلال مشکلات زباله ، زیباسازی منظر عمومی استان ، تفکیک زباله با تمرکز بر مناطق روستایی و درختکاری آغاز کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.