پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخریب نقطه ای ۵۲ کیلومتر از راه روستایی مازندران براثر سیلاب

0

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد نظری صبح پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: از همان ابتدای وقوع سیلاب اداوات و ماشین آلات سنگین به مجموعه افزوده شدند و در برخی نقاط با استفاده از توان بخش خصوصی مشکلات مردم را رفع کردیم.

وی افزود: همزمان با سیل شاهد بارش برف نیز بودیم و در محور گلوگاه به سمت دامغان منطقه سرخ گیوه حدود یک متر و ۷۰ سانتی متر برفروبی و نسبت به بازگشایی راه‌ها اقدام شده است.

وی با تاکید براینکه باید اطلاعات جامع و کامل از امکانات بخش خصوصی داشته باشیم گفت: بانک اطلاعاتی ماشین آلات بخش خصوصی در حال تهیه است تا در مواقع ضروری و بحران استفاده لازم را ببریم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران یادآور شد: در مقطع اول، سیل در حوزه، راه و راه آهن حدود ۳,۲۰۰ میلیارد ریال به حوزه‌های مختلف خسارت زد که بیشتر آن در حوزه روستایی بوده است.

نظری افزود: ۵۲ کیلومتر از راه روستایی به صورت نقطه‌ای دچار تخریب شد و ۳۸۴ نقطه دچار رانش و ۱۳ دستگاه پل نیز از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد دچار آسیب شد.

وی با اشاره به اجرای راه موقت در کنار پل‌های آسیب دیده برای برقراری تردد اظهار داشت: در حوزه شهرستانی بیشترین آسیب در شهرستان سیمرغ، جویبار، بابلسر و نکاو بهشهر وارد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران یادآور شد: در سیل دوم در شهر زیرآب ۱۲۰۰ متر از معابر قطع و شش واحد مسکونی تخریب شدند و واحدهای درمعرض تهدید نیز شناسایی شده است تا نسبت به انتقال آن اقدام شود.

نظری با اشاره به آغاز ساخت دیواره سازی رودخانه تلار در شهر زیراب توسط سه پیمانکار اظهار داشت: از ابتدای شهر زیراب تا پایان محدوده، حریم و مسیر رودخانه ساماندهی و دیواره سازی می‌شود.

وی گفت: در زمینه علائم افقی و عمودی شامل خط کشی‌ها، گاردها، نیوجرسی و غیره ۲۵۰ میلیارد ریال خسارت شده است.

وی سرجمع خسارت‌های وارده ناشی از سیلاب به حوزه راه و شهرسازی را ۵۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه در سه نقطه محور سوادکوه شاهد ریزش و رانش هستیم و تنها محور ترانزیتی و محل تردد ماشین‌های سنگین است تلاش می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به مرمت آن اقدام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.