پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تحویل ۷هزار واحد مسکن به مددجویان بهزیستی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نورالدین علاءالدینی معاون توانمندسازی و مسکن اداره کل بهزیستی مازندران درباره ساخت مسکن محرومان در مازندران اظهار کرد:  تامین مسکن مددجویان بهزیستی در قالب طرح مسکن محرومان از سال ۸۹ شروع شد و تاکنون ۷هزار مسکن محرومان در قالب طرح‌ها و به شکل‌های مختلف در اختیار مددجویان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سال گذشته یک‌هزار و ۱۱۰  واحد مسکونی را در مازندران تحویل دادیم، افزود: در کنار این اقدام، تسهیل‌گری به شکل‌های مختلف ازجمله معافیت هزینه‌های آب، برق، گاز، حق انشعابات و هزینه‌های پردانه ساختمان را در دستور کار  داریم.

معاون توانمندسازی و مسکن اداره کل بهزیستی مازندران اضافه کرد: طبق تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مسکن روستایی تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک‌های بلاعوض و برای مسکن شهری کمک‌های بلاعوض در دستور کار قرار گرفته و بسیج سازندگی بسیج با پایین‌ترین قیمت به‌عنوان مجری ساخت مناز را برعهده دارد که در مجموع می‌توان گفت خدمات خوبی در حوزه مسکن به مددجویان صورت می‌گیرد.

علاءالدینی یادآور شد: طی سه چهار سال اخیر در بحث طرح مسکن دارای دو معلول سهمیه مازندران  ۵۰۰ واحد بوده که از این تعداد ۴۳۰ واحد تحویل شده و ۷۰ واحد در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: در فضای روستایی در بحث خانواده‌های روستایی ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض و ۲۰۰ میلیون وام قرض‌الحسنه و در فضای شهری ۲۰۰ میلیون تومان بلاعوض در دستور کار قرار دارد.

معاون توانمندسازی و مسکن اداره کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه امسال برنامه اصلی دولت بحث مسکن ملی است، اظهار کرد: در طرح نهضت ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان ثبت‌نام کردند اما آمار فقدان مسکن فقدان زمین ۴هزار و ۴۰۰ نفر است.

علاءالدینی ادامه داد: درحال حاضر مناسب‌ترین راه برای خانه‌دار شدن مددجویان بحث مسکن ملی است که  امسال برای یک‌ هزار نفر واگذاری داشته باشیم که انشاءلله محقق شود.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌ها این است مددجویان سهمیه آورده ندارند که لازم است تمهیداتی برای مددجویان درنظر گرفته شود تا خانه‌دار شوند.

معاون توانمندسازی و مسکن اداره کل بهزیستی مازندران در پایان گفت: امسال در هفته بهزیستی ۲۶۲ مورد افتتاح مسکن در دستور کار داریم.

  /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.