پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تحقق وعده دولت در رامسر با افتتاح باند جدید فرودگاه

0

محمد آزاد روز شنبه در آئین آغاز جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ورود امام خمینی (ره) به ایران ، افزود :‌ با حمایت های دولت تدبیر و امید ، طرح توسعه باند جدید فرودگاه رامسر و همچنین دانشگاه پردیس بین الملل در رامسر همزمان با دهه مبارک فجر افتتاح می شود.

وی گفت : افتتاح این طرح ها در رامسر به عنوان غربی ترین شهر استان مازندران ، نشان از حمایت های دولت و مسئولان استانی در راستای عدالت اجتماعی در شهرستانها است.

بهره برداری از باند جدید فرودگاه رامسر را از طرح های شاخص و تاثیر گذار ملی ، استانی و شهرستانی  است که از ۱۰ سال پیش تاکنون به دلیل موانع پروازی ،کوتاه بودن طول باند امکان نشست و برخاست  هواپیماها ایرباس ۳۲۰ را نداشت که با افتتاح آن در دهه فجر این مشکل برطرف خواهد شد.

طرح توسعه ملی فرودگاه رامسر از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و طبق وعده مسئولان وقت قرار بود به مدت ۲  سال به بهره برداری برسد. ولی به دلیل موانع پروازی مقابل باند فرودگاه شامل مجتمع تفریحی و رفاهی فدک و دانشکده فنی حرفه ای ملاصدرا تاکنون اجرایی نشده است.

توسعه باند فرودگاه از یک هزار و ۵۰۰ متر به ۲ هزار و ۷۵۰ متر، ساخت پایانه جدید، ساختمان های جانبی،‌ اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای استقرار دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از مهمترین مشخصات این طرح بوده است.

همچنین واحد پردیس بین الملل شهرستان رامسر در رشته پزشکی و داروسازی است که قرار است با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شود.

ساختمان واحد پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر احداث شده  که هم اکنون سه هزار و ۷۰۰ متر از آن به عنوان فضای آموزشی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فرماندار رامسر با اشاره به توجه ویژه استاندار مازندران به طرح توسعه شهرستان ها گفت : این نگاه استاندار فرصت مناسبی است تا مسئولان شهرستان هم باید با توجه به امکانات منطقه در جهت توسعه و رفع نیازهای منطقه تلاش کنند.

آزاد با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند افزود : حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی سبب می شود تا نمایندگان با پشتیوانه قوی در مجلس حاضر شوند ضمن اینکه این حضور باعث می شود تا دشمنان ایران اسلامی نتوانند به این کشور ضربه بزنند.

امام جمعه شهرستان رامسر هم در این آئین با اشاره به سایه تحریم ها ظالمانه بر اقتصاد کشور گفت:  بهره برداری از پروژه ای عظیمی نظیر پردیس بین الملل اقدامی بزرگ برای این شهرستان است.

حجت الاسلام حسین تقی پور افزود :  در گام دوم انقلاب  بر اساس تاکید مقام معظم رهبری باید دستاوردهای نظام و دولت را در بخش های مختلف به گوش مردم برسانیم.

وی همچنین بر ضرورت حفظ اتحاد و حدت کلمه در استانه انقلاب تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی دنیا و منطقه کشور نیاز به اتحاد و همدلی دارد و همه باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.