پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تجهیز مجتمع ورزشی مخابرات بابل برای بیماران کرونایی آغاز شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  تجهیز مجتمع ورزشی مخابرات در بابل برای بهبودی کامل بیماران مبتلا به ویروس کرونا آغاز شد.
قربانعلی ولیزاده بورا فرماندار بابل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجتمع ورزشی شهدای مخابرات استان مازندران واقع در بابل با ۱۵۰ تخت برای بهبودی کامل بیماران مبتلا به کرونا مهیا می شود.

وی اظهار داشت: بیماران کرونایی مزمن که در مراکز درمانی تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند و حال آنان رو به بهبودی است را به این مجتمع منتقل می کنند.

وی گفت: با این اقدام خانواده ها در دوران نقاهت افراد مبتلا به کرونا، به این ویروس دچار نخواهند شد و این یکی از اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش ابتلای افراد به ویروس کرونا خواهد بود.

رییس ستاد پدافند زیستی بابل اظهار داشت: در شرایط فعلی همه ما باید تلاش کنیم تا زنجیره اتصال بیماران کرونایی با افراد دیگر قطع شود که در این صورت می توانیم این ویروس را به طور کامل شکست دهیم.

فرماندار بابل از شهروندان بابل مجدانه خواست که هشدارهای ارائه شده در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس را جدی بگیرند و بجز در موارد خیلی ضروری از منزل خارج نشوند.

بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای یکهزار و ۵۰ تخت است که هم اکنون با بستری حدود ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های مرحوم میناگر، شهید یحیی نژاد و روحانی بابل با این بیماری دسته و پنجه نرم می کند و چند نفر نیز در این شهرستان جانشان را از دست داده اند.

علاوه برآن تعداد زیادی از بیماران در شهرهای و روستاهای بابل در خانه های خودشان با ویروس کرونا در قرنطینه بسر می برند که دچار مشکلات زیادی همچون کمبود اقلام بهداشتی و مواد غذایی هستند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل با توجه به وضعیت موجود بیمارستان های بابل و کمبود کادر درمانی روز گذشته طی فراخوانی از داوطلبان جهادی و بسیجی با نام نوع همکاری مورد تقاضا اعم از پرستار بهداشت یار،خدمات، تاسیسات فنی درخواست کمک کرد.

فرماندار بابل هفته گذشته این شهرستان را با توجه به شیوع ویروس کرونا و  افزایش آمار مبتلایان به این بیماری، وضعیت قرمز اعلام کرد و تاکنون طی چهار روز متوالی  خودروی آتش نشانی با گشتن در کوچه پس کوچه های شهر آژیر قرمز را به صدا درآورد و از مردم خواسته شد از منازل خارج نشوند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

شهرستان بابل با جمعیت ۵۳۶ هزار نفری یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های مازندران است که دارای ۶ بخش و هفت شهر است.

هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد.

این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.