پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تجمل‌گرایی، از موانع ازدواج آسان

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، دکترای مشاوره و آموزش خانواده گفت: ازدواج آسان به معنای نادیده گرفتن شرایط لازم برای ازدواج دو نفر نیست، بلکه به این معنی است که هر دو نفر مایل باشند با هر آنچه که در توانشان است در کنار یکدیگر شرایطی مناسب فراهم کنند که به دور از تجمل گرایی باشد.

محمدرضا سلیمانی امروز ۲۳ خرداد در حاشیه همایش ازدواج در سوادکوه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت ازدواج آسان، در راستای حمایت از جوانی جمعیت و فرزندآوری، اظهار کرد: برگزاری همایش‌هایی در راستای ازدواج آسان، تولیدات رسانه‌ای و آموزش، با هدف تبیین ازدواج آسان برای جوانان، در بحث فرهنگ‌سازی بسیار حائز اهمیت است و معنای نادیده گرفتن شرایط لازم برای ازدواج دو نفر نیست، بلکه به این معنی است که هر دو نفر مایل باشند با هر آنچه که در توانشان است در کنار یکدیگر شرایطی را فراهم کنند که بتوانند پس از آن و در کنار یکدیگر به رشد و احساس خوشبختی دست پیدا کنند.

وی با بیان اهمیت پیوند دو خانواده در یک ازدواج درست تصریح کرد: ازدواج به دلیل انرژی مثبت و ایجاد آرامش درونی برای دو نفر، بهترین پدیده برای یک انسان است و شیرین‌ترین لحظه زندگی انسان پس از ازدواج، زمانی است که خبر پدر و مادرشدن را می‌شنود.

دکترای مشاوره و آموزش خانواده گفت: ازدواج مهمترین اتفاق زندگی یک انسان است و هیچ پدیده فردی و اجتماعی پیدا نمی‌شود که بهتر از ازدواج باشد؛ ازدواج، وصلت یک دختر و یک پسر نیست، درحقیقت وصلت یک دختر و یک پسر از طریق پیوند دو خانواده است.

سلیمانی با اشاره به عوامل موثر ازدواج‌های ناموفق و ازدواج‌های موفق، شرط لازم و کافی ازدواج را تعلق خاطر  قلبی پسر و دختر نسبت به یکدیگر عنوان کرد و گفت: گاهی اوقات با طرح کردن شرط‌های کافی غالبا بی‌اساس و غیر ضروری برای ازدواج از سوی والدین دو طرف، شرط لازم علاقه میان پسر و دختر از بین می‌رود و بزرگ جلوه دادن شرط‌های کافی غیر مهم برای ازدواج، باعث می‌شود جوانان از ازدواج سر باز زنند و این چنین آمار سن ازدواج در جامعه افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل برای رسیدن به ازدواج آسان، کنار گذاشتنِ سخت گیری‌های متداول برای ازدواج آسان است که در بسیاری از موارد باعث می‌شود کسانی که قلباً میل و رغبت به ازدواج دارند نتوانند خود را در این شرایط قرار دهند و ناچاراً به زندگی در کنار والدین اکتفا کنند.

دکترای مشاوره و آموزش خانواده با تاکید بر فرمول درست یک ازدواج سالم اظهار کرد: شناخت قبل از عشق و عشق پس از شناخت، فرمول درست یک ازدواج است و عشق‌هایی که از طریق فضای مجازی و قبل از ازدواج ایجاد می‌شود پوچ و بی اساس هستند، که عمدتا بدون شناخت بوده و ممکن است به شکست منجر شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه شناخت در ازدواج از سه طریق انجام می‌شود تصریح کرد: شناخت خود، شناخت از طرف مقابل و شناخت از خانواده و فرهنگ طرف مقابل از مهمترین ارکان بوده تا یک ازدواج آسان و موفق صورت بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه هزینه‌های تجملاتی چه تاثیری بر زندگی مشترک دارد گفت: باید بدانیم هزینه‌های زیاد قبل از شروع زندگی مشترک باعث می‌شود تمرکز اصلی هر دو نفر از مسائل اصلی منحرف شود. تجمل گرایی و برگزاری مراسم ازدواج پرهزینه، تنها برای مدتی کوتاه باعث احساس لذت شده، اما آنچه که در شادی‌های بلند مدت در طول زندگی مشترک اساسی‌تر است.

دکترای مشاوره و آموزش خانواده تاکید کرد: تفکرات و نگرش‌های پیش پا افتاده که اگر شبیه دیگران عمل نکنیم واکنش‌های خوبی نخواهیم دید تنها یک تله فکری است و باعث می ‌شود در آینده افکار، حرف‌ها و خواسته‌های دیگران همچنان در زندگی ما تاثیر گذار باشند.

سلیمانی با اشاره به ویژگی‌هایی که یک زوج برای یک ازدواج موفق باید داشته باشند گفت: زوج‌های موفق عاقلانه رفتار می‌کنند، اهل مطالعه هستند، از همسران موفق الگو می‌گیرند، به خواست یکدیگر احترام می‌گذارند وهمچنین یک زوج موفق با درس گرفتن از زندگی، اشتباهات گذشته خود را دوباره تکرار نمی‌کنند.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.