پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تجمع دانش‌آموزان مازندرانی در محکومیت انفجار تروریستی مدرسه دخترانه کابل +عکس

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دانش‌آموزان بسیجی دیار علوی در محکومیت انفجار تروریستی مدرسه دخترانه کابل در مقابل نمایندگی وزارت امور خارجه تجمع کردند.

اسرافیل امیری رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان مازندران در حاشیه این تجمع اظهار کرد: حادثه دلخراش و غم‌انگیز تروریستی غرب کابل که منجر به شهادت بیش از ۵۰ تن از دانش‌آموزان افغانی باعث تاسف و جریحه‌دار شدن قلب مسلمانان جهان و شیعیان منطقه به ویژه افغانستان ایران شد.

وی گفت: این موضوع را از طرف خودم و وزارت امور خارجه به مردم و دولت افغانستان و خانواده‌های داغدار این عزیزان  تسلیت می‌گوییم و امیدواریم که روزی فرا برسد که ریشه تروریسم کور منطقه بخشکد و دیگر شاهد این اتفاقات ناگوار نباشیم.

 رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان مازندران افزود:  این موضوع باعث ناراحتی مسؤولان داخلی ما شد، وزارت خارجه، سخنگو و دیگر مقامات این حادثه را محکوم کردند و خواستار پیگیری این حادثه تروریستی عرصه جهانی و بین‌المللی شدند.

امیری افزود: در داخل مازندران هم میزبان بسیج دانش‌آموزی هستیم که در مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه حضور پیدا کرده اند و اعلام  همبستگی همدردی با خانواده‌های دانش‌آموزان داشته اند و این حادثه محکوم کردند، برنامه خوبی است انشاالله بتوانیم این برنامه را به سمع و نظر مسؤولان  افغانستانی برسانیم و گزراش را منتقل خواهیم کرد.

بابا گل‌زاده مسؤول اتحادیه انجمن اسلامی اتحادیه دانش آموزان استان مازندران نیز در حاشیه این تجمع اظهار کرد: جمع شدیم در مقابل نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران، به خاطر همدردی با مردم عزیر افغانستان برای حادثه ای که در مدرسه شیعی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه این حادثه دل مردم ما، شیعیان، مسلمانان و خیلی از کسانی که اهل درد هستند را به درد آورده است، افزود: ابعاد این حادثه مشخص است و حتما دست آمریکای جنایتکار در این حادثه دخیل است یک مدرسه شیعی را انتخاب کردند، این‌ها برای منافع و سیاست‌هایشان به هیچ چیز رحم ندارند.

مسؤول اتحادیه انجمن اسلامی اتحادیه دانش آموزان استان مازندران ادامه داد: ۶۰ دختر بی‌گناه حتی در برخی خانواده چند فرزند به شهادت رسیدند، این حادثه به بی‌رحمانه‌ترین و سنگدلانه‌ترین وضع ممکن اتفاق افتاده است.

بابا‌گل‌زاده افزود: دانش‌آموزان ما در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و سازمان بسیج دانش‌آموزی به همراه همه دانش‌آموزان و جنبش دانش‌آموزی با مردم افغانستان اعلام همدردی  می‌کنیم و انزجار و حس نفرت خود را از این حادثه و از آمریکای جنایتکار و تروریست‌های ملعون اعلام کنیم.

 /۸۶۰۴۱ /ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.