پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تجمع اعتراضی حامیان محیط زیست در اطراف نیروگاه شهید سلیمی نکا

حامیان محیط زیست شرق مازندران خواستار توقف آلایندگی نیروگاه شهید سلیمی شدند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از خزرنما، در روز یکشنبه ۲۷ دیماه ۱۳۹۴ همزمان با برگزاری جشن روز میانکاله در ساحل زیبای خزر و سخنرانی مدیر کل محیط زیست استان مازندران و مشاور رییس محیط زیست ایران معترضین با بر دست گرفتن پلاکاردهایی توقف سوخت مازوت نیروگاه شهید سلیمی نکا راخواستار شدند.

 

محمدرضا ضابط، فعال محیط زیست در این رابطه اظهار داشت: سوخت ناشی از مازوت موجب آلودگی هوای منطقه و به دنبال آن، بارش باران‌های اسیدی می‌شود که این بارش‌ها برای زمین‌های کشاورزی و مردم ساکن روستاهای اطراف بسیار خطرناک است.

 

ضابط ادامه داد: با سرد شدن هوا در منابع گاز کشور محدودیت ایجاد می‌شود. چرا که میزان مصرف سوخت و انرژی در کشور افزایش می‌یابد. این در حالی است که به تناسب آن در منابع رشد نداریم و در نهایت موجب استفاده نیروگاه‌های کشور از سوخت‌هایی مانند مازوت می‌شود.

 

فعال محیط زیست بهشهری تعطیلی نیروگاه تبریز را به دلیل استفاده از سوخت مازوت یادآور شد و گفت: وقتی در باره آلودگی نیروگاه شهید سلیمی صحبت می کنیم مساله تولید برق به میان می آید، در حالی که نباید فرقی میان مازندران که با وجود همجواری تالاب بین المللی میانکاله که قطب مهاجرت پرندگان است با شمال غرب کشور باشد.

 

ضابط گفت: آلودگی نیروگاه شهید سلیمی در زمینه هوا جزئی از آلودگی هایی است که بدون هزینه و فقط با تامین گاز قابل حل است.

 

با سقوط قیمت نفت و بالا بودن ظرفیت تولید نفت کوره (مازوت)، اکثر پالایشگاه‌های نفت کشور زیان ده شده‌اند و به اعتقاد مسئولان وزارت نفت، در صورت عدم حمایت‌های دولتی ورشکست می‌شوند در شرایط فعلی ایران از نظر ظرفیت پالایش نفت در جایگاه یازدهم، از نظر تولید بنزین در جایگاه نهم و در زمینه تولید گازوئیل در رده سیزدهم جهان قرار دارد اما از حیث تولید نفت کوره ایران به بزرگترین کشور تولیدکننده این محصول نفتی در جهان تبدیل شده است.

 

نیروگاه شهید سلیمی دارای ۴ واحد ۴۴۰ مگاواتی بخار و یک بلوک سیکل ترکیبی متشکل از ۲ واحد ۱۳۶ مگاواتی گازی و یک واحد ۱۶۰ مگاواتی بخار و دو واحد توربین انبساطی به قدرت ۴/۹ مگاوات می باشد و در آینده نه چندان دور در بخش طرح و توسعه زیرمجموعه های تولیدی دیگری با توجه به رشد مصرف برق در کشور نیز به این مجموعه اضافه خواهند گشت .

 

http://www.khazarnama.ir/wp-content/uploads/2016/01/IMG_2335.jpg

http://www.khazarnama.ir/wp-content/uploads/2016/01/IMG_2347.jpg

http://www.khazarnama.ir/wp-content/uploads/2016/01/IMG_2408.jpg

http://www.khazarnama.ir/wp-content/uploads/2016/01/IMG_2465.jpg

http://www.khazarnama.ir/wp-content/uploads/2016/01/IMG_2638.jpg

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.